Alla inlägg den 21 december 2010

Av Lena - 21 december 2010 15:36

Det finns bara ett endaste ord som beskriver känslan just nu, UNDERBART!. Nu är det julledigt och ska så förbli ända till 10 januari.

Har haft lite go-fika på jobbet innan alla gav sig av hemåt, många skulle ses på en krog i stan ikväll....men för en gångs skull så backar jag på det. Orkar inte med denna eländiga influensa, vill bara vila, vila och åter vila...

Dagen har varit helt okej, våra elever har haft aktivitetsdag med slöjd, bad , skridskoåkning, julpyssel m.m som valmöjligheter och de allra flesta såg glada och nöjda ut då vi äntligen samlades för avslutande fika och betygsutdelning vid 13-tiden. Hoppas nu bara att de (läs flickor) som känt sig mest stressade av skolarbetet verkligen kan vila ordentligt under lovet  

 

L skriver nu flera gånger om dagen på FB att hon längtar hem och att det är bara timmar kvar innan flyget går. Herregud ,tänk om snökaoset fortsätter, då kanske hon inte tar sig ändå upp till oss...det blir några "spännande" dygn nu. Jag saknar min flicka, saknar att sitta i köket och prata bort en stund, hjälpa till med att fixa nåt, saknar rentav allt tjafsande som präglat hennes tonår. Blir nog lite intressant att se hur hon är just nu, vi har inte setts sen början av september och hon har inte varit här hemma sen juni.

 

Sonen fick ett häftigt besök i sin butik igår. In klev Zlatan...ja han ni vet....bara sådär....E småpratade och fick både bild och autograf....lite idoldyrkan tyckte han att han kunde kosta på sig...det är ju inte varje dag en världsspelare dyker upp. Visade bilden för mina fotbollstokiga killar i åk 8 och det suckades djupt i rummet.

 

Vår äldsta dotter M sitter också på nålar och väntar på att Dublins flygplats ska öppna igen, flyger dit imorgon.

 

Själva är vi rätt nöjda med att få tillbringa julen hemma med långlånga hundpromenader, middagar och sovmorgnar.

Små krav på underhållning just nu!

 

I dagens lokaltidning läste jag recensionen från helgens julkonserter med Kammarkören Sångkraft. Musikskribenten var helt lyrisk över vad han hört, jag har också hört och läst andra liknande kommentarer. Typiskt att jag inte fick vara med då ALLT stämde...ja, ja...oftast är det ju så men det hade varit kul. Känslan av att stå mitt i det perfekta är oslagbar.

 

Dagens musiktips blir därför "Jul i björkarnas stad" med Kammarkören Sångkraft.

 

hej o hå

 

mortuta

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<<
December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards