Alla inlägg den 27 december 2010

Av Lena - 27 december 2010 19:45

Hostade som f-n halva natten och beslöt rask att besöka vårdcentralen på morgonen. Väl där insåg jag att det nog inte bara var i vårt hus som influensan briserat, väntrummet var fyllt av hostande småbarn, kraxande tanter och farbröder, veckotidningsbläddrande medelålders kvinnor och män....alltså ett tvärsnitt av mänskligheten.

Efter två timmars farande hit o dit återvände jag hem med penicillin, hostmedicin och nån annan sorts droppar som ska göra susen.

 

En hundpromenad i snöstormen senare....

 

L och jag packade våra handväskor och begav oss till stan för lite shopping. Som vanligt ska jag inget ha, är helt kass på att hitta saker....men...dottern är en fena på att leta fram saker så jag fyndade lite!

 

Eftersom L fick sitt hår missfärgat i badtunnebadet så var dagens huvudärende att få det ordnat. Frisörsalongens personal gjorde ett bra jobb med att få det blont och vackert igen....och L har lärt sig att stoppa hårt i en mössa då det blir dags för badtunnebad igen.

 

Så nu är vi hemma igen och alla är glada och nöjda igen.

 

Stoppar i mig alla piller o droppar som ordinerats och hoppas på en hostfri natt och ett piggt uppvaknande.

 

Lite kortspel med maken o dottern får bli ett bra avslut på denna dag.

 

Jamen visst ja.... dagens låt bör väl bli.....Bohemian Raphsody....hörde den i bilen på vägen hem.....så bra!

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<<
December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards