Alla inlägg den 29 december 2010

Av Lena - 29 december 2010 19:56

...alltså SM i knäppt program ..konstigt, roligt, weird....det måste vara "Ingen bor i skogen".

En mängd korta dialoger mellan underliga människor med olika norrländsk dialekt.

 

På något vis tilltalas jag ändå av detta och småskrattar och ler åt dessa figurer. Kan det bero på att man kommer från landet och har sett dessa typer på "riktigt".

 

återkommer.......

Av Lena - 29 december 2010 10:43

Jaha, då åkte hon igen...." L has left the building"....

 

Vår yngsta dotter har rest tillbaka till Malta och nu är det extremt stillsamt här hemma. Hunden ligger i ett hörn och suckar, jag tror att han saknar hennes klappande och gullande, nu får han inget extragodis av någon och får absolut inte ligga i soffan eller sängen längre.

 

Vi avslutade hennes julvistelse här hemma med ett biobesök igårkväll. Änglagård, vilken mysig film det är!

Det var känslan av ettkärt återseende av alla karaktärerna från de andra två filmerna men också ett avslut av handlingen.

Kvällen avslutades med kortspel och te, inser att det dröjer till nästa gång. Har svårt att tro att hon kommer hem till Sverigen under vår "kalla" sommar då hon kan ha det varmt o svettigt i överkant där.

Ja...och så kommer vi ju dit. Jag planerar att åka ner i april (maken vill med fast flickorna vill att vi kommer vid olika tillfällen...) och sen blir det väl en septemberresa även nästa år. Hi,hi..det finns faktiskt en del fördelar med att ha barn som bor på varma öar...

 

Vad händer idag?

 

Tja, förutom snuv-snytning och hundpromenerande...kanske strykhögen ska få sig en omgång. Maken har ett s.k kostym och skjortjobb och på nåt vis har det fallit på min lott och snitsa till skjortorna då det har tvättats. Kul? nja, fast inte helt trist heller....man kan lyssna på radio, talböcker, se på tvsport och annat monotont medans man grejar på med strykjärnet...

Nån tänker säkert" men herregud, varför gör inte karln det där själv" och det är säkert så....fast han är en fena på att städa istället och det är inte min bästa gren, överlåter det till honom och kan då ansvara för tvättens väl och ve.

Jämlikt? ja, det tycker jag nog!

 

Fixade håret igår, tunnat ur den enormakalufsen och det är mörkt igen och så där platt-tångs-spikrakt för stunden. Maken såg misstänksamt på mig och svarade lite svävande på frågan om vad han tyckte....vet väl att det rufsar till sig om nån dag eller två. Nåja, det är rätt schysst tycker jag....och det är då viktigast!

 

Musiktips för dagen? Gillar man Genesis och sånt så ska man lyssna på Moon Safari, ett band från Skellefteå!

 

slut för idag, tack för idag!

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<<
December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards