Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Lena - 7 januari 2011 14:16

  


Så här ser det ut då jag tittar ut genom fönstret i vardagsrummet, snö överallt.

Det vräker ner idag och har så gjort de senaste dygnen, inte speciellt kallt men blåsigt och en ständig nederbörd.  Efter en ovanligt lång sovmorgon...för att vara oss i alla fall....klev maken ut och förenade sig med resten av grannskapets snöskottare. Hm, det var ett visst överskott av män med slungor och snöstyrare, undrar varför??? :)

 

På min lott föll istället lunchpromenaden med Kenzo, vi pulsade  och stretade i motvinden. Svårt att känna det underbara i den vandringen...vi kom hem efter en timme, totalt genomsnöiga och blöta, men rätt nöjda.

Kan då med gott samvete luta mig bakåt i fåtöljen i eftermiddag, hunden verkar verkligen anse att vila är dagens tema. Han lade sig snabbt på min säng innan jag hann med att stänga för ( som många andra hundägare har vi kompostgallerdelar lite överallt i huset för att markera "förbjuden mark" för hunden).

 

Lyssnar på min kära Lee Child-thriller och känner mig ganska nöjd med att vara ledig en sån här "klämdag"....men inser att det snart är dags för jobb igen.

Måste börja planera veckan som kommer, men det får då bli en annan dag...inte idag! Nån måtta får det vara på arbetsivern, det räcker väl med att man börja tänka, eller?

 

Ikväll är det Let´s Dance-premiär. Fredagsnöje ett tag framöver, det är lite kul att se hur de utvecklas i danskonsten och så är det ju så himla roligt att titta på proffsen....wao, dom kan dansa. Ja, ja det här betraktas säkert som ett typiskt svenssonfredagsnöje och nåt man helst inte ska avslöja att man gillar....äh, jag tycker sånt snack är löjligt och bryr mig inte.

 

Men....före det blir tv-häng så ska maken o jag på match. Det är vårt (ja, mitt i alla fall)  bidrag till idrottsföreningen. Vi jobbar alltid vid A-lagsmatcherna i innebandy. Inte enbart för att man har nån föreningsskyldighet utan också för att det faktiskt är väldigt roligt att se på och för att sonen spelar i laget. Det är väl troligt att den dagen han inte är med i barndomsföreningen så kanske vi inte heller sitter där men....än så länge så :)

 

E är inte med i kväll, han jobbar i Sälen och man får ju medge att det pendlingsavståndet inte är nåt att fundera på.

 

Okej, vad finns på bokfronten att prata om? Tja, just nu läser jag Kajsa Ingemarssons " Den ryske vännen", en deckare som har varit sååå svår att komma in i men nu, efter 100 sidor så är jag uppslukad av handlingen om korruption och maffia i Ryssland, UD-tjänstemän och ambassadörspersonalens dubbelspel m.m

 

För övrigt försökte jag se en film i natt, Inception...med bl.a Leonardo Dicaprio. Kämpade en timme, men somnade till slut. Herregud vilken konstig film. Jag hade verkligen svårt med att få ihop alla dröm/hjärntanke-scener blandat med nån verklighet som inte var det till sist....Kanske inte min hjärna var tillräckligt skärpt igår....??

 

Slut för idag, tack för idag

 

Mortuta

 

 

Va? musiktips?

javisstja....Nostalgitripp är temat för dagen:

 

Chicago....jag säger bara det!

Oj, så bra, lyssna på Wake up sunshine och njut....

 

 


Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards