Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Lena - 11 januari 2011 07:10

Okej,

 

Då är vardagen igång igen.

 

Trots det kolsvarta kompakta mörkret som är klockan sex så har det faktiskt känns helt ok att kliva upp både igår och idag.

Settern har sett lite misstänksamt på oss då vi börjat röra på oss så tidigt, även han har ju vant sig vid sovmorgnar och slöa timmar och måste vänjas med de tidiga turerna igen.

Men jag måste medge att det har känts rätt skönt att stoppa hörlurarna i öronen, stavarna på och hunden i bältet och sen stega iväg. Jag känner mig pigg och redo för en arbetsdag efter en sån start.

Maken har fått njuta av en halvtimme extra sömn och frukostfixandet de första dagarna men hans tur kommer väl senare i veckan. Han flänger ju på skidor på kvällarna och behöver väl en extra stunds vila....

 

Hur var det då att återvända till jobbet igen efter alla ledigheter? Tja, rätt kul att återse de allra flesta, lite sorgligt att inte få träffa de som varit korttidsanställda hos oss....och som gjort storverk och verkligen behövts i fortsättningen också.

Idag börjar eleverna igen och då är det "match", dvs allt rullar igång som vanligt och man måste ha koll på tusen och en grej, svar på det mesta och sen dessutom veta vad lektionerna ska innehålla....jo, jo....det är inte lätt alla dar...

 

Igårkväll gjorde vi säsongspremiär på gymmet, kändes roligt att komma igång där. Extra kul att maken är med och sliter och lyfter och svettas. Jag kan tänka mig att det blir lättare att komma iväg om man följs åt, inte hitta skäl till att ligga kvar i soffan och se på tv så mycket, eller?

 

Apropå tv så var det den avslutande delen i serien Kronprinsessan igårkväll. Så bra och så sorgligt och så hemskt....alzheimers sjukdom, hat, familjekamp, makt m.m

Susanne Reuter är en av mina favvoskådisar, hon visar att hon kan mer än humor-karaktärer.... Såg också en gnutta av Familjen Annorlunda på fyran, herregud....jag blir svettig av att se alla barn....men också stum av beundran att det fungerar som "familjeorganisation" med så mycket kläder och saker. Tänk bara idrottskläder i tvättstugan för en familj med 7-8 barn...den tvättmaskinen glödgar ju nästan.

 

Dagens musiktips måste verkligen bli Race against:s "Hero of war."....har hört den nu ett antal morgnar då jag gått med hunden och den får mig att tänka på en elev som, på en skolavslutning framförde den på ett underbart sätt. Jag hade då jobbat med honom och hans tuffa liv väldigt mycket det året och hans final av skoltiden blev så bra....men orginalet är ju bäst ändå.....

 

ha de

 

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards