Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Lena - 13 januari 2011 13:52

Jaha, då var det torsdag igen. Tyckte det nyss var det....en vecka går så himla snabbt och att jag nu varit igång på jobbet några dagar känns helt naturligt som om jag inte varit ledig alls.

Nej, förresten...inte helt korrekt. Det känns faktiskt att man har mer energi efter ledigheten. Före jul var jag som en disktrasa, både kroppen och själen var helt slut med och behövde vilan som väntade.

De senaste kvällarna har jag ägnat åt sjungande. Det känns så bra att komma igång igen, rösten och stämbanden är på gång igen och i båda körsammanhangen har vi roliga produktioner på gång. Det var också extra kul att träffa alla sångkompisar igen, det var faktiskt en månad sen sist, pga min långa förkylning.

Barbershopkören ska denna termin jobba mot målet Konsert+modevisning. Man provar ett nytt grepp för vårunderhållning, jag måste säga att jag är inte helt såld på idén, men vem vet...det ska bli kul att jobba fram ett

repertoar till ändamålet.

Sångkraft har stora saker på gång denna säsong. För första gången i modern tid ska vi satsa på en helt utantill repertoar inför det stora världsmästerskapet i körsång som är denna sommars resmål. Med konsertturné i mitten av våren och en s.k Outgoing Consert (motsatsen till Homecoming consert) ska vi ladda för att göra vårt yttersta i juli.

 

Vädret för stunden är klart, 7 grader kallt och sen snö och vitt överallt. Fint!

 

Vad ska man lyssna på idag då?

Jo, Lisa Nilssons Brasilieninspirerade cd. Mycket hörvärd!

 

Le en extra gång mot nån idag, då har du tränat de musklerna och samtidigt gjort någon glad!

Mortuta 

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards