Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Lena - 15 januari 2011 14:38

Vi trotsade kylan och begav oss ut medan solen fortfarande var uppe. Maken på spark med hunden och jag med kameran och Gråbolandet och havet som mål.

 

Jag har just nu svårt att hitta de rätta orden för att beskriva känslan av hur det var. Vackert, stilla, tyst, mäktigt, glittrande m.m Ja, orden räcker nästan inte till.

 

Titta på bilderna och njut:

        

 

...och så ett orört skidspår vilket är en fröjd att se, blir lite less på dom som går mitt i....

  

 

Jag var alldeles ensam på min promenad och kunde i lugn och ro njuta av tillvaron och fota och fundera. Kan alltså med gott samvete nu bänka mig framför skidskyttet.

Heja Helena Ekholm m.fl

 

vi hörs

Mortuta

Av Lena - 15 januari 2011 10:24

  


...Det är riktigt kallt idag! Under morgonturen med hunden var det -22!! Men faktiskt riktigt skönt ändå eftersom det inte blåser och solen skiner. Man kanske inte kan påstå att solen värmer men den lättar upp lite då man stegar iväg, håret blir frostigt och vitt efter ett tag och ångan stiger runt och ovanför kroppen.

 

Idag blir det tv-soffan med fina filten (den jag fick i julklapp av M och R) och en riktigt stor balja te. Då kan jag nog klara Vinterstudiosändningarna riktigt bra. Ska heja mig hes på de svenska skidåkarna....eller slumra en stund då och kanske??

 

Hoppas ni alla får en bra lördag!

 

ha de

mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards