Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Lena - 19 januari 2011 22:16

 

Då är det onsdag igen....fattar inte var tiden tar vägen???

 

Har precis kommit hem efter veckans andra körövning, ikväll var det dags för Sångkraftarna att ta ton. Vi har fått nya noter och det är massor att lära sig inför världsmästerskapen....skitsvåra och läckra och vackra och annorlunda stycken. Fattar inte just nu hur jag ska få in allt i skallen....men jag vet ju att det går, har varit med om det så många gånger så....

 

Ikväll fick vi också reda på att kören beviljats 100 000 kr för 2011 för planering av en internationell körfestival i vår stad. Så häftigt! Jag ingår i festivalgruppen och nu är det bara att sätta igång att arbeta med hemsida m.m

 

Kvällens hårdkörning var Bohemian Raphsody. Oj, oj, oj så svårt. Jag måste lyssna på Queen många gånger för att få till de där rytmiska sakerna som ser så svåra ut i noterna men kanske känns bättre då Freddie Mercury sjunger.

Men....kul ska det då bli.

 

Väder och vind just nu? Tja, -15 och klart. Fullmånen lyser upp skogen och det är så vackert ute. Längtar faktiskt lite till hundpromenaden imorgonbitti.

 

Nämen....hör på nyheterna att en pedofildömd person kunnat fortsätta förgripa sig på barn eftersom sjukvården hjälpt honom med lägenhet i ett barnrikt område.

Hallå!!!! var finns förnuftet?

Hur tänkte man då? Offrade några barn? Ingen från den aktuella psykiatriska avdelning, chefer eller så ville uttala sig eller ta ansvar trots att nyheterna kunde visa på papper som bevisade att man ordnat hyreskontrakt åt mannen.....ja, ja...alla ska ha en andra chans.....han var färdigbehandlad....bevisligen inte......hm, det är ju bara barn som drabbas...suck.

 

nu måste jag nog jobba en stund....har inte ens tid att fundera över en bra låt. Jo, förresten, lyssna på VibaFemBa.....snyggt och rent och roligt!

 

/ mortuta 

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards