Alla inlägg den 21 januari 2011

Av Lena - 21 januari 2011 22:08

  


Det är helt otroligt, snön ligger på alla träd, det är frostigt och vitt på precis alla grenar och pinnar och skruttiga blad som kan tänkas finnas på träden....Då jag promenerade hem efter jobbet (vid 11.30-tiden redan...) var det en kavalkad av grå-vita-nyanser på träden. Jag stod stilla efter cykelbanan och bara beundrade prakten. Kylan stack i mitt ansikte (-13 grader), solen gav snökristallerna en chans att glittra lite extra och det var helt underbart.

Lite senare på dagen, då jag kom hem efter alla stadsärenden, var jag bara tvungen att ta några bilder på rönnen hos grannen...


  


Märkligt, eller hur?


Nåja, dagens ärenden innehåll en del självplågeri och en del velande. Dvs vaxning av överläpp och sen valet av nya glasögonbågar. Det förstnämnda är bara en pina, om än väldigt kort stund. Numera behövs det nån gång per halvår....Låg och tänkte på de stackare som måste göra detta en gång i månaden för att inte till sist vara helt mustaschprydda. Ja, och så dom som faktiskt gör dt helt frivilligt...alltså bikinilinjen och sånt....aj, aj, aj....

Ja, nu har då jag fixat till de små strån som dykt upp sen i augusti. Bort med dom!

Nya bågar alltså....efter att ha provat kanske 30 par, ratat ett tjugotal av dessa av orsaker som för fula, för små, för stora, för töntiga, för trendiga, för otrendiga etc etc etc. kom jag till sist ut med fyra stycken. Dessa ska då provas om och om igen, visas upp och bedömas av resten av familjen och sen ska jag försöka bestämma mig.

Nu är klockan runt 22.30 och fyra närstående har fällt sina utlåtanden om bågarna. Har det hjälpt mig mot ett beslut? Nja, knappt, eftersom de tyckte så olika....

Tror att jag tittar på detta i dagsljus och utan de trötta fredagsögonen.


Sonen har kommit hem över helgen.  Han damp ner med flyg på eftermiddagen....med tvättkorgen. Ha, ha....det var bara att ladda maskinen och köra igång. Hans möjligheter till stortvätt är inte så stora där i fjällen...och vad gör man inte...Är lite svag för hans önskemål få jag väl erkänna....

Hans tempo är högt och vi ser mest bara ryggtavlan eftersom kompisar av olika slag ska hinnas med också under detta korta besök. Helt förståeligt, klart att han ska träffa dom....oss får han träffa då vi kommer på sportlovsåkning.  


Har zappat mellan Let´s dance och Skavlan ikväll. Fastnade hos Skavlan en längre stund då gästen var Stieg Larssons bror Joakim, ett intressant samtal där han fick i stort sett samma frågor som Larssons sambo Eva Gabrielsson fick förra veckan. En helt annan vinkel kom fram än den som  lyfts fram av tidningarnas intervjuer av Gabrielsson....hm, intressant. Undrar vem som äger sanningen? Eller kan man se saker så oerhört olika utan att ljuga?

Dessutom var det så skönt att lyssna på Joakim Larssons härliga ume-dialekt, helt okonstlad och vanlig...

Fortsatte sen att titta på tangon och jiven som verkade skitsvår...eller är det så att flera av de som är med har liiite svårt med takten ibland? Fast det är väl lätt att vara soff-proffs.

Maken och jag brukar rätt ofta vara sådana soff-domare/jury/proffs då det behövs. Det är rätt kul  att låtsas förstå och fälla uttalanden om sånt man egentligen inte kan ett smack om....förutom takt möjligtvis.


Boktips? Ja, just nu så läser jag mest kursplaner och lokala läroplaner och andra skolgrejer.Kul? nja....kan ju knappast kalla det boktips.


Nä...nu lockar soffan och finafilten, där sover maken redan sött sedan nån timme.....


Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards