Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Lena - 22 januari 2011 23:01

Har ju tänkt sova tidigt och gå upp tidigt....jag är klarvaken och tror att det blir många vakna timmar till...tror att det beror på att jag är ensam i huset....inte van.

 

Okej, har nu läst en timme så då får det bli en film och hoppas på att ögonen ramlar ner nån gång.

Hunden är definitivt inget sällskap, han snarkar i sin bur sedan flera timmar. Skittråkigt.

 

...men Skellefteå vann visst hockeyn....tur!

Mortuta

Av Lena - 22 januari 2011 17:33

Lördag med sol, gnistrande snö och 2 minusgrader, det är inte ofta.....eller det kanske är det och jag som bara förträngt detta i raden av alla snöstorms och tok-kalla lördagar som varit hittills.

Har tittat på sport-tv en hel del....men också varit ute på långtur med hunden. så härligt och roligt att stega på med stavar och allt.

Maken har begett sig till Skellefteå för en hockeykväll med sina bröder, just såna aktiviteter kan jag faktiskt hoppa över. Stå och frysa i en ishall har sällan legat på min topplista över "roliga-grejer-för-en-lördag"....fast se hockey på tv är helt okej. Hunden och jag ska ligga skavfötters och se på nåt bra och sova tidigt och hoppas på fint väder imorgon också.


Rubriker i dagens tidningar är bland annat att Hanna Graf tycker svenskarna är så inskränkta och korkade (hon blev utröstad ur Let´s Dance igår....) och att man int får sticka ut på något vis. Jaha, efter att ha sett dansprogrammet är jag rätt säker på att utröstningen inte beror på något annat än hennes mindre lyckade danssteg. Nyhetstorka eller korkad människa? Tja, svårt att avgöra...oavgjort tror jag...


Vad mer att reflektera över idag? Vinterkräksjukan kanske?

Läser att den ställer till/får stora konsekvenser för sjukvården, flera avdelningar får stänga m.m Vi har definitvt märkt av det på jobbet, vår enhet hade 4 borta i slutet av veckan, fritids hade fyra personal borta och jag gissar att det är mer nästa vecka. Vill verkligen inte ha eländet, vad göra? Vitlök? Vitpeppar? Inser att det är bara att ta "tjuren vid hornen" om den kommer...


Glasögonbågebestämmandet går tungt, kan inte riktigt känna in vilket pas som blir bäst och mina kära i familjen tyckte ju så olika, måste nog helt lita på mig själv.

Nu är det snart dags för handboll, ge järnet Sverige!

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards