Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Överskattningens dag!

Av Lena - 31 januari 2011 22:08

 känner mig ungefär så här fräsch....

  

Ja men då har jag då överskattat mig själv vad gäller träningsork....Trodde i min enfald att jag skulle orka både en 4-5 km stavgång med hunden och sen ett pass på gymmet. Pyttsan...javisst, jag har genomfört och svettats igenom alltihop men är helt slut i kroppen nu.

Duscha, sova....det är vad jag vill nu. Ska bara....kolla på nyheterna, rätta några prov och kolla igenom morgondagens planering.

 

Läste idag en krönika av Alex Schulman (en gammal sådan men med ett ständigt aktuellt ämne). Han filosoferade runt det faktum att det sällan demonstreras i vårt land längre och med demonstrationer avsåg han då människor travar ut i grupp på gator och torg med plakat och rungande slagord. Istället så bildas det Facebookgrupper där man tycker en himla massa oftast till ingen nytta. För visst är det så att de allra flesta åsiktsgrupper och tyckare som finns på FB stannar där och inte gör någon skillnad. Dessutom så är det oerhört många meningslösa protestgrupper i stil med "hata Anna Anka" som får 50-60 000 personer i sin grupp.

Nej, tacka vet jag 70-talets trädkramare, värmeverksprotestanter, greenpeac:are m.fl. Dom märks och det ger publicitet.....sen kanske det inte heller ger världsförändringar....

Schulmans syn på det hela var att han nästan skämdes för den passiva generation som han själv är en del av, men samtidigt erkände han att han inte heller orkade ropa högt på gatorna utan föredrog att skratta och i smyg nästan håna de få demonstranter som tålmodigt står utanför de butiker som säljer ex.vis pälsprodukter. Han kallar dem "vår tids freaks"

Intressant!

 

Dagens boktips måste bli Håkan Nessers "Kära Agnes", jag har lyckats locka mina niondeklassare att bli sugna på att läsa den.

 

 slutt    skrutt

mortuta

 
 
Calma

Calma

1 februari 2011 21:32

Hej
Se där ja,då ölärde du dej det,hihi,att du ej orkar så mkt som du tror *L*
Håka Nesser gillar jag,verkligen,

Hoppas du kan njuta av god sömn,efter väl förättat verk idag
Suss gott,
Kram Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
mortuta

mortuta

2 februari 2011 17:45

ja du....ibland tar det tid att lära sig. Lärde mig också att man får träningsvärk....fortfarande.
/mortuta

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards