Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Lena - 1 februari 2011 22:05

Snö, is, nyplogade cykelbanor och på det lite underkylt regn. Vad blir det tro? Ja, det kan ju inte bli nåt annat än en praktvurpa. Jag stöp som en fura på vägen hem från jobbet. Landade på huvudet/nacken (typ) och är nu öm i hela kroppen och fick en rejäl huvudvärk som grädde på moset. Inser att min välfyllda ryggsäck räddade mig från värre skada....men det räcker det som blev. Går runt som en stapplande gammal tant ikväll.

Inte blev det nån övning med Snowflakes och knappt nåt annat gjort....horisontalläge i tvsoffan verkar vara medicinen.

 

I övrigt har väl inte dagen varit "nåt att skriva hem om". Studiedag om läs och skrivprocess med en del matnyttigt och en del som jag hört förr. Dock är det alltid bra att bli påmind och höra någon annans tankar om sånt man funderat och provat själv. Har varit träd, gardin och mycket annat i dramatiseringar av böcker, historiska händelser och annat skoj.

Ska strax sätta mig och försöka knåpa ihop ett manus för att presentera en bok för mina nior nästa vecka. Tänkte vara en av huvuvdpersonerna och berätta bokens inledning ur dennes perspektiv. Vi, dvs min språkkollegor och jag hoppas kunna inspirera till läsandet på det sättet.  

 

Nu är det klart! Vi åker till Sthlm och ser Romeo o Julia om några veckor, en helt fantastisk julklapp ifrån våra urgulliga och påhittiga barn. Känns oerhört lyxigt att bara åka iväg för att gå på konsert, kanske lite shopping, utställningar och så ett restaurangbesök eller två. Inte några krav på att umgås med andra utan bara vara med varandra. längtar, längtar....tack till M, L och E! Kram!

 

Nåt annat? Nja, verkar vara en vanlig dag som nu snart är över.

Jag stapplar i säng...hoppas på att kroppen är "healad" imorgon bitti...

 

Lyssna på Lisa Miskovsky:s nya skiva. Riktigt bra!

 

/Mortuta

 

 

 

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards