Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Lena - 10 februari 2011 07:07


-14 grader och stjärnklart. Det är så det ser ut idag, härligt. Under de senaste dagarna har det kommit lite snö och varit sådär lagom vinterkallt men nu kniper kylan tag i oss igen. Det gör faktiskt inget..." finns inget dåligt väder väder, bara dåliga kläder.." så, på med dunjackan och termobyxor och trampa iväg till jobbet.

 

Fast, det är klart...jag tvivlar på att de som bor där den senaste stormen hade sitt centrum håller med i citatet...det är ju inte kul då det stormar så takpannor och grenar flyger runt.

 

Vad händer då just nu? Vad rör sig i huvudet för stunden?  Jobb i mängd just nu, mina elever har en provperiod med nationella tester och det är lite körigt både för dem och mig. Det ska göras muntliga och skriftliga tester kors och tvärs. Tar en hel del tid från den vardagliga lunkens göranden, men det är också lite kul att se hur duktiga de är och få berömma och peppa dem.

 

Har övat med Sångkraft och Snowflakes två dagar igen...funderar hur det kan rymmas så mycket olika låtar och stilar i huvudet samtidigt...utan att detta krockar på nåt vis....ha, ha, det kanske händer till sist. Får väl hoppas att det då inte händer under konsert....

Tänk om jag börjar med danssteg mitt i ett känsligt vackert stycke? Komiskt? Ja, men knappast uppskattat.

 

Min aktuella koll om hur omvärlden har det är sämre. Har knappt hunnit prata med barnen den senaste veckan....jag lovar att det ska bli bättring.

Jo, lite har vi ju faktiskt prata med Maja om det planerade husköpet. Det är sååå spännande med detta....och lite läskigt också på nåt vis. "Va !, ska min lilla flicka göra en sån stor affär och ta såna beslut och kunna klara detta och....." Ja, det är många känslomässiga tankar som går genom huvudet då ens barn tar sådana kliv i sitt liv. En del av henne kommer ju alltid vara min lilla flicka och så ska det nog vara. Jag hoppas och tror att hon/de vet vad de gör att det blir så bra som det kan. Ser redan fram emot att åka ner och hjälpa till med nåt. Måla?, Fixa nåt med möbler ?

 

Nej, nu är det dags att ge sig av mot jobbet. hm, måste bara först kolla om hunden har lagt sig i min säng....den fulingen. hittade en tallkvist där igår då jag skulle lägga mig......

 

för övrigt längtar jag till sportlov och Sälen.......snö, backar och att få krama om sonen min.

 

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards