Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Lena - 15 februari 2011 15:37

 ....ja, det känns nästan så...på nåt vis.

Ända sedan 8-tiden imorse har jag suttit vid köksbordet med mina rättningshögar. Har haft möjlighet att jobba hemifrån med rättning av skolelevernas nationella prov. Det är nu man ska se om det fått ihop till "tillräckliga kunskaper" på nio års skolgång. Det säger sig självt att det inte är så lätt att kolla av....men skolverket tror sig veta att dessa prov är bra. Åtminstone är det då många och långa prov som görs...

 

De senaste timmarna har jag läst uppsatser om kärlek och om hur man får inspiration då livet är tungt eller hur det känns att vara arg på något eller.....

Så roligt att få ta del av deras tankar och reflektioner över livet.

Men....

Herregud vad less jag blir av att läsa allt....

40 stycken....som behagar skriva ca 6-10 sidor var....och en del med liiiite krattig handstil....jamen, då fattar ni väl...

 

Jag klagar inte, bara filsoferar över sakernas tillstånd.

 

Okej, det är väl lika bra att vi tar några rader om vädret också, det är skitkallt här och har så varit några dygn. Pendlar mellan -17 och -30 grader. Det är inte helt lustfyllt att ge sig ut på morgonturen med hund o stavar o lina. Men konstigt nog så är det mest jobbigt sekunderna då man kliver ut på bron och ska aklimatisera sig till kylan, sen går det bra. Hunden är som vanligt väldigt oberörd, skuttar och hoppar, nosar och springer precis som vilken varm sommardag som helst. Konstigt!

Han är mager som ett trädgårdsstaket och pälsen är mest runt svansen och så......

 

Morgonens största nyhet måste ha varit att Peter Forsberg slutar sin hockey-karriär till sist, efter 24 fotoperationer så har han bestämt sig. Jag säger bara; klokt! Han behöver ju inte fortsätta matcha för pengarnas skull, lär nog ha så att både hyran och maten är betald för de närmsta 200 åren...

Gissar att det blir golf, fastigheter, tofflor och flickvän i nu nämnd ordning för honom. Hon såg ung och söt ut, flickvännen Natalie som satt bredvid honom på nattens presskonferens. Enligt Foppa himself så hade hon fått ha en hel del med beslutet att göra så då är det nog på riktigt...

 

Ja, då måste jag återgå till läsandet igen. Ha det så gott därute och ta på tjocksockarna och koftan, själv ska jag svepa den gamla sköna "rödkoftan" runt mig...så det så!


Mortuta 

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards