Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Onsdag morgon utan större kyla...jo, man tackar!

Av Lena - 2 mars 2011 07:06

   ....frukost i familjen, betyder inte bara att de tvåbenta får något i sig. Nejdå, den "brune brorsan" ska ju också ha sitt. Det följer alltid samma mönster och slutar oftast på samma vis.

Mat i skålen, sen ligger han ordentligt och lydigt i sin bädd och bevakar oss med ett halvt öga då vi äter vår frukost. Men sen...då någon av oss styr bort sin tallrik som en " nu är jag färdig"-gest då kliver han upp och placerar sig startegiskt med bedjande ögon. Visst syns det på bilden vad han vill?

Får han då något? Nix....men någon (vem, vem, vem?? kan vara nån yngre upplaga i familjen eller?) har stuckit till nåt gott och då är det kört.

För egentligen, hur lätt är det att motstå så vackra ögon?

 

Nåja, det här ser ut att bli en bra dag. Solen sticker fram och så även en blå himmel. Det skulle sitta skönt med en ledig dag......phh, men så är det inte. Får nöja sig med promenaden till jobbet. Hoppas att detta väder också är i Sälen hos sonen så att ev. skidåkning går bra.

 

Kollar varje dag på dotterns matblogg och ska laga några av maträtterna i veckan. Så bra, så bra.....och så gott. Gillar verkligen att det är bilder som visar vägen fram till färdig maträtt och inte bara en tjusig fix å färdigbild.

 

För övrigt så följer vi, som de allra flesta hur läget i Libyen förlöper. Gadaffi känns verkligen mer och mer konstig och maktgalen. Hur kan han fortfarande hävda att det är knarkpåverkade enstaka ungdomar som gör uppror? Snälla nån, avgå karl!

FN har en luftbro till Malta för att få ut de utländska medborgare som finns i Libyen, undrar hur mycket det kommer att märkas för de som redan bor på Malta, och hur många andra flyktingar som kommer att bege sig dit till lilla ön. Den är ju inte så stor från början och dom som land är ju inte kända för att ta hand om flyktingläger så bra. Intressant att följa....

 

Bulvan är mitt andranamn. Vi går på lägenhetsvisningar denna vecka, inte för egen räkning utan helt och hållet som bulvan för sonen. Granskar, studerar, frågar och tittar noga. Kul att göra men lite ovant. Det är ju inte igår jag tittade på bostad faktiskt, har bott på samma ställe sen början av 80-talet....

 

nu är det dags för jobb-promenaden, 

 

see you

 

mortuta 

 
 
Helga

Helga

2 mars 2011 11:55

Jotex var ett tag sen jag fick.De kanske har missat attjag blir 50 i år ;)

Ska kika in i din dotters matblogg... Spännande med lägenhetsvisningar också.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Lena

2 mars 2011 22:51

Man kanske får en hel hög med tidskrifter och sånt nu då man passerat 50, igenkänningsfaktorn kommer att vara hög tror jag.

Om du börjar laga mat från hennes blogg kan jag nästan garantera att du blir jättenöjd.
Mortuta

 
Maja

Maja

2 mars 2011 12:36

Va bra att du gillar bloggen! Ska lägga upp gårdagens recept idag! Kram

http://frecklesfood.blogspot.com

Lena

2 mars 2011 22:49

herregud vad jag försöker skriva i den och ge peppande kommentarer. Det lyckas inte för mig, vad blir fel?
kram

 
Calma

Calma

2 mars 2011 22:23

Hej där
var ett tag sen,vet ej om du kollat min blogg,men vi har haft så mkt omkring oss,ett tag så hujeda mej

Ahh,så det kan bli med de fyrbenta,gäller även katter kan jag säja *L*

Ha d bäst,kram Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Lena

2 mars 2011 22:48

hej
jag hoppas att du har det lugnare omkring dig nu och kan börja se framåt igen. Ha det gott!
Mortuta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards