Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Lena - 22 mars 2011 22:36

Alltså, det är helt osannolikt. Vi befinner oss i en sagostad/by som heter Ortisei i dalgången Val Gardena. Husen är som dockskåp, målade och dekorerade i pastellfärger, massor av små gulliga affärer och fik och en känsla av pittoresk gullighet så det räcker och nästan blir över.

Fast, det bästa av allt, vi tar kabinbanan upp på 3000 m ö h och åker skidor på oändliga glaciärer och backar. Oj, oj, oj....det är sådan vyer som är svåra smälta och nog är sånt som jag ska leva på länge.

Familjen och släkten, alltså vårt resesällskap har samma känsla och vi ler ikapp från morgon till kväll. Åker som galningar åt olika håll, strålar samman på ett fik på eftermiddagen, ´berättar om dagens äventyr, lagar god mat ihop, mera prat....och så slocknar alla tidigt. Just nu är klockan runt tio och det är bara jag vaken....Inget nattliv här inte!


Imorse åkte jag lift med en tjej från "byn" som berättade att vädret varit uruselt den senaste veckan med tät dimma och ihållande regn. Tänk vilken tur vi har som kom till solsken och värme. Fast jag måste säga att det känns lite konstigt att åka skidor då det är 16 grader varmt samtidigt. Bäst är det nog ändå tidigt på morgnarna då hela gänget ger oss upp i kabinen och åker en mil-lång bana som är nypistad och hård. Det är livsglädje,,,,lite mer tveksamt vid fyratiden då vi ska ta oss ned i snö som mest liknar sorbet...


Det verkar hända massor av grejer i världen under tiden vi är borta. Har nu äntligen fått lite snurr på internetuppkopplingen i alpstugan och ser att det bombas i Libyen, japanerna fasar för kärnkraftsnedfall, hockeyslutspelet pågår för fullt och i lokaltidningen finns vår vän som utsätts för förtal och kränkningar. Jojo, det är mycket nu....alltså, jag är ledsen....både ni i Libyen och Japan får ursäkta...faktiskt också hockeyfansen, det viktigaste är nog vår vän som med tidningarnas och polisens hjälp försöker få stopp på en förtalskamp som han utsätts för. Han har, och även många av de småbarnsföräldrar som är grannar har fått brev som beskriver honom som pedofil. Fruktansvärt, det finns inte ord för vad jag känner!!!!!! Allt han utsätts för är tydligen för att han jobbar åt ett företag som har besvär med en del anställda. Jag vet inte så noga, vill egentligen inte heller nysta i det utan vill bara att vår vän lämnas i fred och att de anonyma brev m.m omgående slutar.

Tänk vad många rykten som kan spridas av de som inte tror på vad han säger, som inte känner honom utan som tvivlar likt "ingen rök utan eld"-principen...

Jag/vi känner starkt för han och hans familj som drabbas hårt nu och som behöver allt stöd de kan få. Må polisen verkligen ta "fast" den/ de som har gjort detta snabbt.

Nu ska jag nog krypa till sängs och ladda för morgondagen, det är visst nån långsväng tidigt på morgonen som planeras. Tidiga morgnar har den bästa snön....så är det!


Ha det gott alla, jag lägger ut lite trevliga bilder då vi är tillbaka hemma igen.


Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards