Alla inlägg den 1 april 2011

Av Lena - 1 april 2011 20:25

Idag har det varit studiedag på jobbet. Vi har diskuterat och analyserat skolans resultat de senaste fem åren och hur vi ska förbättra dem. Faktum är att vi inte ligger så bra till i kommunen och då slår det snabbt tillbaka i konkurrensen och det blir för många elever (läs föräldrar) som väljer andra skolor.

Det har varit mycket intressant och lärorikt och diskussionerna har gått mellan "ordning och reda" till " mer storföreläsningar i matte" och sen allt däremellan. Men som en litet skavsår finns alltid ordet ekonomi som ett orosmål. Vi får ju inte mer pengar eller resurser....fast det kanske inte behövs heller. Man får väl lära sig att förändra....tänka nytt.....omdisponera....

Vilket himla tur att jag tycker om mitt jobb och älskar dessa ungar och att läsa, berätta och inspirera dem.


Fick jäkta hem för att ta på glitterkläder och dito smink och bege mig till sjungningen på revisionsbyrån. Det blev lyckat, vi sjöng våra filmlåtar omgivna av galaklädda festmänniskor som bara väntade på att få parta natten lång. Kul! Tack Carola för att du ordnade detta för oss.


Hemma igen, älsklingsmaken hade ordnat god middag med tända ljus och allt. Fjällröding på menyn. Suck, det var gott! Nu myser vi i soffan med lite tv-tittande och det är ju ingen avancerad gissning att vi somnar rätt snabbt. Vilken tur att det är en fri lördag imorgon....


Ska ordna en god middag imorgon för våra vänner Göran o Lena....

Tänk, halva nöjet med att ha gäster är att tänka ut menyn och att laga maten. Hm, ska de få sparris eller carpaccio till förrätt.....tunga frågor, eller hur?


Aprilskämten då? blev det nåt? snälla berätta.....


mortuta

Av Lena - 1 april 2011 07:07

  ...så här fint är det här i trakten.

Ja, åtminstone igår.

Idag snöar det!!!!

Igen!

Mäh!

Tar det aldrig slut?

Hör min mammas röst säga " men nog vet du väl hur aprilväder är? Det ska ner mer snö för att det ska töa". Jagvet, jag vet....men vill ha torra gator och cykelbanor, vill vara på till jobbet UTAN termobyxor, täckjacka, tumvantar och toppluva! Nu!


Vad händer idag då?

Tja, det är första april så då läser man, lyssnar på radio och ser på tv med en nypa salt och tvekar inför många nyheters sannings- och trovärdighetshalt. Märkligt att det plötsligt blir så många saker som man ifrågasätter.....eller är det så att det egentligen är så himla många korkade saker som varje dag presenteras i media som vi sväljer utan att ifrågasätta?

Så är det, tror jag!


Vad mer?

Det är kursdag och jag ska sitta på en kall och hård stol hela dagen, med datorn i knä och ta till mig massor av viktiga saker om den nya läroplanen. Låter extremt tråkigt....men se, det är det inte. Jag gillar förändringar som leder framåt (inte alltid sånt man är med om, bör jag väl tillägga) och denna nya lgr11 är verkligen det. Så det är stora öronen och öppet sinne som gäller.


Fast....nog sjutton kommer jag att vara skitless innan femtiden.


Sen blir det sjungande, kvartetten Frost på revisorsfest. Låter ju bra,eller hur?

Det är dags att hänga på "storsminket" och "stor-smajlet" vid halv sextiden och göra sitt bästa. Kul!


Boktips förresten. Läser flera böcker parallellt just nu och en av dem är "Kära Agnes" av Håkan Nesser. En historia om två kvinnor som möts igen efter en massa år och en av dem har ett mycket speciellt önskemål (av dödlig karaktär) som utfall av deras vänskap.


läs den i helgen!


Mortuta



Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards