Alla inlägg den 2 april 2011

Av Lena - 2 april 2011 12:41

Regn i luften och dålig sikt, jäklig skön soffa och gott fika i skåpet!


Det var förutsättningarna för mig inför dagens motionstur, eller rättare sagt mina motståndare i andra ringhörnan. Tunga motspelare, eller hur? 

Vad hände då? Jojo, jag snörde på mig löpskorna och for iväg på 4,5 km gå-spring, för det är ju det bästa namnet för den sport jag ägnar mig åt. Alltså, jag vann över allt som sa att jag kunde/skulle/borde låta bli....och nu är jag hemma igen och känner mig väldigt nöjd!


Tänk om man kände sig såhär hejdlöst nöjd varje gång man gjort något som är gott för kroppen eller själen. Vilken härlig känsla i kroppen man skulle ha mest hela tiden.

En ljuvlig nöjdhet sprider sig i kroppen då man....

- ätit en bit god choklad

- löst ett skitsvårt korsord

- åkt utför den svarta pisten

- betalat alla stora räkningar och ändå har lite kvar

- kramat sin älskling extra mycket

- sagt till sina barn att dom är bäst och viktigast i ens liv

- lagat en god middag åt nån som vill äta

- hjälpt en granne med en klurighet


Tänk vad mycket gladare vi skulle vara mest hela tiden....eller skulle man inte orka gå runt och känna efter jämt och ständigt?

Hm, tål att klura på.


Idag är det deklamerat Stora Tvättdagen i vårt hem. Detta innebär att man redan några dagar innan börjar skönja högar lite här och där av saker som på nåt vi ska in i tvättstugan, hunden får av en händelse så många fler mjuka bäddar att prova in och testsova på och vi schasar och skakar bort grus och hår lite överallt.

Det är sängkläder, handdukar och skid och sportkläder i en enda röra i hallen just nu....tvättmaskin och torktumlare går på högvarv och nånstans mitt i detta kaos inser någon av oss att det kanske inte går att låta det bara ligga till allmän beskådan...tills det är klart....Vi ska ha gäster ikväll!!!


Snacka om att "Einstein med vänner" är igång, det är ju då bara att sätta igång med dammsugningen också! Och bädda-rent-jobbet också!!! Och snygga-till-fixet också!!!


Inte underligt att jag gav mig ut på en löptur!



Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards