Alla inlägg den 10 april 2011

Av Lena - 10 april 2011 16:22

...this you´ve been gone.....


....sitter och ser på Körslaget och kör för en gångs skull (eller...?) tokhögt då de kör Motown-tema. Det är urhärliga låtar, nån till och med väldigt bra ös och schysst sjunget. och då menar jag faktiskt Team Lisa från Umeå....alltså, vilken njutning att man då "frontat" den allra bästa sångerskan i den genren som Umeå kan mönstra, dvs Malin Jonsson. Hon är så, så, så bra med ett sånt groove i rösten att det nästan inte går att beskriva.....Puh!

Och vilka låtar då....ABC, Dancin in the street, For once in my life, Same old song.....Ja, orginalen är ju kanonbra.


Men, de andra framträdandena?....nja, inte är jag så imponerad av det. Det är kul och bra en stund, sen tycker jag att det mesta låter likadant. Det är roligare att sjunga än att lyssna, så är det bara....och det vet de flesta som håller på med kör.


Gårdagen ägnade vi åt att föreningsarbeta på SM i innebandy i stan. Maken och jag satt i sekretariatet hela långa dagen och det var riktigt roligt. Kul att se alla ungdomar som slet som tok för sitt distrikt, en del lyckades bra och jublade och andra slet förgäves mot en för svår motståndare. Västerbottens killar ser ut att gå långt i turneringen, verkar rent av vara favorittippade. Vår egen föreningen har tre spelare med och det gör det extra roligt. Det blir några spännande dagar framöver.


Måste börja packa litegrann eftersom färden till Malta närmar sig med stormsteg. Längtar såååå efter mina flickor och ser verkligen framemot några dagar hos de båda. Stoppar ner lite av varje i väskan, gurkmeja och grillkryddor, snus och lite korsordstidningar står visst på önskelistan hos dem. Undrar om det är nåt mer?

Jaja...de får väl höra av sig innan torsdag morgon, sen är det försent.


Gissningsvis så har både Maja o Linnéa ett digert program för mor. Har hört talas lite om långa promenader, squash, middagar på trevliga ställen, spa-besök och så en första koll av ett hus som ska köpas. Jag ska rapportera allt då jag kommer hem igen.


Sådärja, middagsdags och sen är det jobb igen. Rätta, skriva, planera, tänka, rätta lite till, läsa lite mer och så planera ännu mer.....jag lovar, det är kul!

Älskar mitt jobb!   


Ha det gott, vi hörs...


förresten, det skulle vara kul att få några livstecken från er som läser min blogg. Ge er tillkänna!   

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards