Direktlänk till inlägg 20 april 2011

En tur till Malta i april gör ju inte ont.....

Av Lena - 20 april 2011 22:13

         Jamen, då är jag tillbaka igen. tillbaka från min tur till Malta och döttrarna. Det har varit helt ljuvliga dagar fyllda av allt och inget, det är nästan lite svårt att sortera vad som skett.....fast egentligen är det inte så märkvärdigt. Vi har umgåtts med varandra och det är tillräckligt.


Jag visar lite bilder och skriver några rader om varje så får du som läser ett hum om vad jag haft hör mig. OK?

Dåså...då kör vi....


      

I min resväska låg fem stora påskägg, gissa om det tog plats. M ska visst ge till sina vänner och då hjälperman ju gärna till som sändebud.


        Vi var på söndagsmarknad i en liten fiskeby där fanns verkligen allt i matväg....ja, kanske inte färskt kött men allt i frukt, grönsaker och färsk fisk. Fantastiskt, det var till slut svårt att veta vad vi skulle köpa med oss hem. Tror nog att både M och jag skulle kunnat köpa med oss kilovis av lök, kronärtskockor, jordgubbar, räkor, småhajar och annat...bara för att det är så härligt med allt som är färskt. Förstår verkligen att både M och R ofta åker dit för att ladda med råvaror.


        Mycket spelande och sjungande har det blivit under veckan. M har jobbat hårt för att få ihop en bra spellista för trubadurjobbet som ska göras inom en snar framtid. Hennes stackars sambo blev nog lite less på oss som sjöng hela tiden, både jag och flickorna är lite så att vi brister ut i sång, nån stämma eller så bara nån hör ett intro på en låt och då vi är tillsammans blir det ju tredubbelt...


             

Mina underbara Maltabor, saknar dem redan.....


    

Vackra platser,det är ett fantastiskt "blått sken" över en solig dag där just nu, svår att beskriva.....måste upplevas....


  Syns extra bra här....



     

Bilder tagna vid The Beer Garden, en lite familjepub som i alltid besöker och som även är våra döttrars och deras vänners "Central Perk"...(den som kan sin serie Vänner vet vad jag menar då...)


        

Maltas vackra klara färger med det vakande ögat som finns på varje båt, stor som liten.


Innan jag kom ner dit var det strålande sol och riktigt varmt och mysigt. Vad tror du då blev direkt jag kom? Jodå, två dagars regn och blåst. Men inte hindrade det L och mej, vi hade en härlig lunch....dock fick vi välja inomhusalternativet på mys-stället. Det var väldigt skönt att få se henne, det har ju gått ända sen jul sen vi sågs. Hon är sååå kär i sin irländare, hoppas att vi får möjlighet att träffa honom snart.


En dag på spa med döttrarna var deras julklapp till mig och det blev en heldag med massage, coola basturum med eucalyptus och annat och så varma och kalla duschar och baljor överallt.


Vad mer? Tja, eftersom mat är ännu ett gemensamt intresse vi har så har det blivit många och långa middagar med massor av god mat och så goda viner och så desserter förstås, stora och härliga. Alldeles fööör stora och härliga.

Det blir nu stenhård träning framöver och INGA desserter, så det så! 

Ja just det, apropå träning så lockade M mig till squash-hallen och det var en ny erfarenhet för mig. Snacka om nybörjare, jag flög runt och missade bollen lite för ofta för att jag skulle vara nöjd. Hon tog en massa bilder på mig och dessa visade en fullständigt usel spelare med noll bollsinne.....konstigt, är det jag??

Lovar att jag ska vara bättre nästa gång, då ska jag utmana L!


Nu får det vara nog för ikväll, jag berättar mer senare...kan visa nån fler bild...kanske nån av alla goda maträtter eller nån av de underbara efterrätterna?


Titta in igen så får du se vad det blir.


Ses....

Mortuta 

  

 
 
helga

helga

21 april 2011 10:48

Oj, vad härligt ni verkar ha haft det! Jag är också ressugen nu...

Glad Påsk till dig också!

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards