Direktlänk till inlägg 21 april 2011

En bra dag med små och stora tankar....och så lite städning!

Av Lena - 21 april 2011 16:18

  


Tio över sex imorse stod hunden där och ansåg att "natten är slut, nu ska vi ut....". Nånstans i mina tankar/drömtillstånd trodde jag att klockan var vid åtta och vaknade till och började även jag fundera på vilken form av motion morgonens tur skulle innehålla.

Men, efter att ha tittat en extra gång på klockan och insett mitt förvirrade tillstånd la jag ner huvudet, tipsade maken om sakernas tillstånd och fortsatte vila.

Kunde jag då somna om?

Nädå...så det var bara att kliva upp och fixa frukost och kaffe och börja dagen lite lätt.


Fördelen med sådana morgnar som denna är att man faktiskt hinner göra en hel del som annars hade utförts på "mer värdefull tid" alltså då man kan vara ute eller träffat folk eller så...


Så...innan klockan blivit elva var huset städat, två maskiner tvätt körda, matsedel och handlarlista gjord och vi båda på språng till ICA.


Samtalade med en god vän idag om hur det är att ha en förälder som blivit dement, hur det känns att se sin mamma totalt förändras men ändå se likadan ut. Hon hade tillbringat några dagar hos föräldrarna och var helt slutkörd.

Att inte kunna samtala med någon på samma vis som tidigare, rådfråga om sånt som ens mamma kan svara på, berätta om barnen och deras liv och annat....därför att den sjuke inte minns eller förstår sammanhangen man pratar om. Tungt. Dessutom vet man att det aldrig blir bättre....


Över till något helt annat.


Ser och lyssnar på de kommande schlagertävlingslåtarna, vad ska man säga??? Herregud, är många av dessa låtar det bästa som landet kan åstadkomma då är Europas musikframtid dyster. "Lill-Eric-Saade-i-glasbur-och-dålig-engelska" framstår som nåt tok-hypat i det första programmets konkurrens.


  Avslutar med en interiörbild från en pub vi gick förbi i Sliema. Behöver jag säga att ägaren gillar sport och kanske mest fotboll? Väggarna var också täckta av halsdukar. Lite rolig idé men kanske lite svårt att fokusera blicken tillslut. Billigt rus? Vem vet, jag provade aldrig.


ses


Mortuta

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards