Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Lena - 19 juni 2011 15:03

  Vaknar av det står en hund med sin blöta nos ungefär 2 cm från mitt huvud, då jag öppnar ögonen så tittar han sådär bedjande på mig.

Herregud, fattar han inte att klockan bara är tjugo över fem och att det är helg?

Hoppas på att han inte sett att mina ögon öppnats, låtsas sova och ber en bön om att han ska gå tillbaka till sin bädd igen....och tänk.....hunden gör det! Han suckar djupt och går tillbaka till buren och lägger sig ner.

I 30 minuter!!!

Sen står han där igen och hade jag inget alternativ, det var bara att klä på sig, stoppa lurarna i öronen och ge sig iväg.


Tänk, det var så vackert. Stilla, tyst (ja, okej då ....en massa småfåglar kvittrade förstås...) och en sol som lovade mer värme under dagen. Alltså en helt underbar tur till havet blev det.


Tack Kenzo för dina tidiga vanor!


  


Trots att det tar emot att medge, i jämlikhetens och den allmänna tjurskallighetens tecken så är jag riktigt usel på teknikgrejer....eller rättare sagt så är jag usel på att läsa bruksanvisningar. Inbillar mig alltför ofta att jag kan lista ut hur det fungerar och läser därför bara hälften av vad som krävs. Märkligt, då det gäller att bygga ihop grejer (läs IKEA) så är jag nog en s.k ritningsfascist men....prylar som nu den här nyinskaffade handbandspelaren....en manick som ska förenkla för mig då det är dags för inspelning av stämmor och förmedlande av detsamma till stämkamrater via nätet.....suck.

Har fått igång grejen, kan spela in hyfsat....men sen....få över detta till datorn? Nix, pix...går inte....helt plötsligt duger jag inte till att förstå engelsk instruktion, fattar inte det som dyker upp på displayen....i klartext, är jag helt j-la inkompetent och sitter nu med en grej "fylld med min sång" men får inte ut det.

Nej, tacka vet jag Tandbergsbandspelaren och rullband eller kassettdäcket med tjorviga blandband som man spelade över gång på gång.


Psst, säg inget till mina barn...de har hävdat denna okunskap en längre tid men jag har ansett att det bara varit förtal....

Måste nog gå ut och rensa ogräs för att lugna mig litegrann.


Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards