Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Lena - 18 juli 2011 11:27

  


Såhär glada och lyckliga ser vi ut, vi som sjöng så vackert och vann ära, berömmelse (nja...) och en del prispengar och medaljer och sånt i Graz förra veckan. Ja, jag vet...ni hittar inte mej på bilden men....nån var ju tvungen att fota och det var lite svårt att haffa nån sådär bara och be dom ta några schyssta bilder på oss. Men jag vet att jag var där,  så det så!!


Vad vann vi då? Grand Prix Choral Music, vocal jazz, pop and gospel. Sånt där som man oftast höör grupper som Real group och så framträda med.....och det var också ett antal sådana vokalgrupper från världens alla hörn som deltog...men vi vann....40 välsjungande svenskar vann!

Den andra klassen vi deltog i var Mixed Choir Choral Music. hade ett s.k seriöst program där och där lyckades vi också mycket väl. Vann inte men antas blivit tvåa. Nöjd!

Har hört jämförelser med filmvärldens Oscargala för att få en förståelse för vad vi uträttat.


Förutom att vi sjungit konserter och tävlingsprogram varje dag så finns det ett ord som beskriver tillvaron mer än något annat....

VÄRME

Herregud, det  var i snitt 30 grader....och det går ju an då man kan hänga vid nån strand eller så men....i stadsmiljö med scenkläder anpassade för nordiska förhållanden.....oj,oj,oj.....har aldrig känt så mycket svett mot min kropp vis så många tillfällen. Rinnande efter ryggen, i ansiktet, i öronen, på armarna m.m.m.m

 

Inte underligt att man var tvungen (!?) att stanna till då och då för intag av glass, iskaffe, vin, öl och en och annan drink....


Mer om den fantastiska veckan i Graz kommer då jag sitter hemma i lugn och ro och kan filosofera över tingens tillstånd.

Kan bara ge er en glad lite gubbe som kan förmedla hur det känns just nu.

  


Nu ska jag tvätta och packa om mina grejer....på onsdag väntar Paris....


Mortuta


Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards