Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Lena - 14 augusti 2011 09:41

Efter några dagar djupt nersjunken i öroninflammationsträsket så är jag på hugget igen...ja, hyfsat i alla fall. Hade faktiskt glömt hur ohyggligt ont det gär då trumhinnan trilskar och inflammeras....vart tionde år sådär har det skett....

För ovanlighetens skull stegade jag iväg till VC snabbt och fick denna gång KRUTPILLER som verkar vara rena knock out-kuren. Tack för det!

Hör dock rätt dåligt....men har upptäckt att det inte är helt tokigt, går här i min egen värld och funderar på tillvaron och hör lagom mycket/lite av världen runt omkring.

(förlåt alla ni som har en hörselnedsättning, jag fattar givetvis att det inte är en dans på rosor.....)

Tankarna stannar inne i huvudet och ekar runt där ett tag innan jag släpper ut dem i frihet. Kanske som nån form av censur tro?


Vad snurrar då runt idag?


"Vad kan man fixa med här hemma"

eller

"Nya projekt för hösten"


Varje gång jag varit ledig/haft semester så börjar det efter ett tag klia i fingrarna för att styra om något i hemmet, mer handgripligt alltså. Mer eller mindre vansinniga ideér brukar hänga i luften och det är då för väl att maken är en självutnämnd bromskloss...annars vet man aldrig hur det skulle gå.


Hänga om tavlorna i tv-rummet, byta ut altandörren mot en skjutdörr i glas, riva bort ett element i köket och slita ut ett fönster och sätta in en glasvägg, möblera om, styla i uterummet.....

Ja, gissa vilka förslag som maken direkt la in veto på? Tips, det var två som föll direkt på sin orimlighet...påstod han i alla fall.

Var tvungen att hålla med om att det inte skulle vara så listigt att ta bort elementet....och efter en stund betänkande så kunde jag medge att en dragdörr kanske inte skulle hålla kylan ute på vintern....okejrå.....men hänga om tavlorna kan vi väl göra?????


Så, nu ska jag sätta mig med en kopp te och begrunda tv-rummets icke-design och se vad jag kan göra.

Hi, hi....känner mig som Lulu Carter....eller Ernst? nej inte riktigt.....eller Simon o Tomas? nja, vill nog inte ha guld och glitter och träd inne.....


Nåja ,vi får se vad som händer.....


Nu över till reseberättelsen igen:


Denna sommar har jag rest på ett flertal sätt, mer eller mindre bekväma.


Flyg och buss och tåg där det oslagbart trevligaste har varit tågresandet. Givetvis gör flyg snabbare pch....SJ har ju inte gjort sig kända för det mest kundvänliga företaget denna sommar....men har man inte jättejättebråttom eller ska ta sig över kontinenten så rekommenderar jag ändå tåg.

 

Vi reste med tåg mellan Paris-Dijon och sedemera också Dijon-Nice och det var verkligen trevligt. Med turen att ha egen kupé och så givetvis matsäck och korsord och lite fransk musik så blev det verkligen mysigt.


            alltså, ingen resa i Frankrike utan Charles Aznavour och ska han ju sjunga "She" förstås......vi sjöng ikapp med honom och tittade ut över solrosfälten som for förbi utanför tågfönstret.


Det var väl anpassat för cyklister att ta med sitt fordon på tågen, en speciell cykelvagn fanns att finna...

  


Givetvis var det det en del turer som kändes mer som boskapstransport, så var det med tåget till VilleFranches...en lite badort 2-3 stationer bort från Nice. Så då var det bara att stå och trängas.

  


Mer kommer....håll ut.


Mortuta




Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards