Alla inlägg den 13 november 2011

Av Lena - 13 november 2011 19:04

Äntligen!


 

Solen har visat sig idag och det känns som en storvinst. Plötsligt känns de där grå och fuktiga dagarna med tät dimma och ett evigt mörker som ett minne blott.

För att få igång kroppen och knoppen ordentligt beslöt jag mig för att verkligen utnyttja sol-timmarna så mycket som möjligt. Det fick bli en tvåtimmars-sväng runt å, skog och bebyggelse.

Det var helt fantastiskt skönt.

Genom att gå där...ensam i skogen...ja, med hunden förstås...så får tankarna lite fritt spelrum och det är kanske rent av kloka saker man kommer fram till, vem vet?


På något vis gav de frostiga smågranarna löften om att snön nog är på väg.


      


Jag vill då verkligen att det blir vitt och vackert snart. Tänk att få gå bland snötyngda träd, den tystnade är så ljuvlig.  

Mörkret tynger så oerhört, åtminstone denna höst.

För övrigt försvann solen nånstans strax före två...så var det med den lyckan:


 


Om man som jag är en vintermänniska så letar man febrilt efter den där speciella "snö-i-luften"-känslan, det är en doft i luften som inte liknar något annat. Men, ett snötecken så gott som något annat är väl dessa:


 


Snöpinnarna....ni vet, så att både vi vanliga bilister men också plogbilsföraren vet var vägrenen är då det är dags för snöoväder.


För övrigt så lyssnar jag mycket på ljudböcker just nu, det är perfekt som ljudbarriär (om det är en mindre bra bok..) men mest bara underbart att lyssna....givetvis hänger det på den som läser. Tror nog att Katarina Ewerlöf är min favvo för stunden. Jag hör just nu på en deckare av Carin Gerhardsson Mamma, pappa, barn.

Min tidgare omtalade teknikdyslexi  har de senaste dagarna gett mig en ljudbok i mobilen...inte bara en version, inte heller två utan tre. Alltså....jag hör varje avsnitt tre gånger på rad....så, man kan såsa på och slölyssna rätt länge och handlingen fastnar ändå på nåt vis. ( Inser att det kanske bara är försynen som varit framme och ordnat det så att hjärnan får lite mer tid på sig...)

Vet nu inte hur jag blir av med detta utan får väl stå ut.


Sådärja, nu ska jag nog se Allt för Sverige, ett lite gripande program om utvandrade svenskars amerikanska ättlingar som får prova på en mängd av svenska företeelser, mer eller mindre vanliga.

Idag är det viss dags för husvagnsparkering m.m


Ha det gott


Mortuta



 


Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards