Alla inlägg den 20 november 2011

Av Lena - 20 november 2011 16:31

Söndag

Snålblåst

Fuktigt och nåt som liknar snöblandat regn i luften


Känns det igen?


Man vill helst inte gå utanför dörren men....då står han där.....hunden!


     

Med sin bedjande bruna ögon tittar på han mig......snälla?.....bara en liten sväng?.....


Jag låtsas inte om det, virar den gosiga röda filten hårdare om mig och stirrar stint på Vintersportstudions sändningar....


Efter en stund tar han några steg fram och lägger huvudet i mitt knä....suckar lite...


    

Jag kämpar vidare i mitt nochalerande.....vägrar släppa taget om filten och kaffekoppen. Vill inte gå ut och bli kall!!!!!

Men, som vanligt går hunden vinnande ur matchen. Vi klär på oss vindtäta och vattenavstötande utrustning och går ut på en.....alldeles ljuvlig söndagspromenad!


Helgen har i övrigt bjudit på trevlig sällskap med kära syster EM och L. Vi har pratat och ätit gott och tänkt tillbaka på våra härliga resor som varit de senaste somrarna. Ja, måste medge att vi faktiskt började planera och fantisera om nya resmål...både snö och stad och sol.

Det känns så roligt att tänka framåt igen och tro att det ska bli som vanligt i livet.


Okej, jag vet......det är långt kvar innan hjärnan är som vanligt igen....men ändå.


Nu börjar nog min megaoptismistiska  livsinställning komma fram mer och mer...på gott och ont....bäst att aktivera bromsklossarna då också.....


Matfrosseriet som vi ägnat oss åt i helgen fick sin fulländning på lördagen med ugnstekt älg, trattkantarellsås, gelé och.....Fixin....rött vin från Bourgoune (stavas det så??)...och så hjortronpaj som slutkläm.....oj, oj!



Det var alltså nån mening med att hunden tvingade ut oss på den där motionsturen.


ha det gott


Mortuta


Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards