Alla inlägg den 27 november 2011

Av Lena - 27 november 2011 17:05

Första advent.....

Skyltsöndagen....

Julmarknad....


Jajamen, det är så man kan roa sig en grå och kulen novemberdag.


Vi begav oss till det rödastugefyllda Olofsfors där en Julmarknad äger rum denna helg med smeden och glasblåsarn och keramikern och kafeét och tunnbrödsbakningen och vantarna och kransarna och.....


  



        


En av de vackraste sakerna vi såg var två tranor i smide, ungefär 1,50-1,75 cm höga. Så så vackra.


  Tänk att ha dessa två i trädgården på en fin plats? Har vi konstig smak?                     Vi jämförde oss själva med fåglarna och kom på att de gemensamma nämnarna var "klockrena". Tranor lever i par, stolta som står pall för en storm eller två m.m

Men...vid närmare eftertanke så......vår trädgård är nog inte gjord för två gigantiska fåglar i smide....Nej, tror inte det.

Köpte ett vackert julkort och vandrade vidare istället.


  

Det var rätt mycket folk i farten. Trångt i bodarna och alla ville titta på det som erbjöds.

Jag har just nu rätt svårt att vara i miljöer med mycket folk, sorl och många intryck. Öronpluggarna är ovärderliga i dessa sammanhang och idag märkte jag att "titta men ändå inte se"-principen fungerade rätt bra. Det ser ut som jag tittar på något men hjärnan är lite avstängd eller i alla fall på sparlåga för att inte bli så himla trött. Fungerade hyfsat....antar att man får träna lite.


Förmodligen kan andra uppfatta det som om jag inte känner dem eller inte vill heja.....men så är det inte...jag försöker bara hitta sätt att "överleva".


Får väl heja en extra gång då jag är frisk istället.


Nu väntar adventsmyset med gosiga filten och kaffet.


Må så gott alla


Mortuta

































Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards