Alla inlägg den 1 december 2011

Av Lena - 1 december 2011 15:53

1 december?


Tänka sig, det är faktiskt december och advents/jultid nu.

Lite svårt att få in i skallen. Tiden går så fort nuförtiden eller rättare sagt känns det som om jag stått stilla hela denna höst och omvärlden bara rusat iväg. Har ibland svårt att hinna med tidens gång. Antar att det är helt naturligt....

Redan efter några veckors sjukdom började med dagboksanteckningar, korta men viktiga, inte varje dag ens. Just då mest för att komma ihåg vilka undersökningar etc. som jag gjort och resultaten av dessa. Läser det nu igen, det är korta meningar/konstiga stavningar/obegripliga formuleringar...men ack så viktiga ändå.

Jag skriver fortfarande om varje dag för att kunna följa livet och se förbättringarna tydligare, vilket är viktigt för mig särskilt de stunder då jag misströstar lite.



Advents och jultid är det nu, på riktigt alltså. I morse öppnade vi vår första lucka i kalendern för året, en sån där trisskalender. Inhandlad i hopp om ekonomiskt oberoende lagom till jul. Optimist? Jajamen!


   Tycker att det är dags att smaka på lite av det goda som redan finns i hyllorna. Mmmmm, brända mandlar....det är gott!


Snön lyser med sin frånvaro, det blåser och regnar. Vilket vinterväder  Hörde att det inte finns nån snö i Alperna heller....skit!


Mortuta





Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards