Alla inlägg den 8 december 2011

Av Lena - 8 december 2011 20:01

...nu har det kommit lite bröd i frysen. Testade ett nytt recept idag, med bland annat mandelmjöl och philadelphiaost och en massa annat. A och jag hade ännu en trevlig dag i köket och vi är båda väldigt nöjda med resultatet.

  Mmmmm...helt sagolikt med smör och en god lagrad ost.


Sen övergick min goda vän och jag att tillgodose vårt behov av sötsaker, alltså dags för en riktig "sjusorterskakor-kaksort". Hallongrottor.

  En himla massa hallongrottor blev det....


En stilla middag med vännerna avslutade dagen.

  


Resten av kvällen ägnas åt vila, vila och åter vila...behövligt och skönt.


Enligt både radio, tv och tidningar ska det bli snöoväder inatt. Klass2-varning. Håll i hatten-läge. 20 cm snö. Trafikkaos. Löpsedlar som ropar ut att man ska vara försiktig och hålla sig inne. Nja.....antagligen blir det väl en del snö som yr runt under natten och så måste man ta fram snöspaden och jaga runt lite....det är lugnt, vi är vana!


Drabbades idag av akut längtan efter barnen....de små som blivit stora....längtan till att sitta i soffan och surra en stund, gå på en promenad tillsammans, äta en bit mat ihop.

Snart, snart är de här....allihopa     


Mortuta 




Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards