Alla inlägg den 10 december 2011

Av Lena - 10 december 2011 22:54



I ett infall av att städa några lådor i jakten på mer sockgarn upptäckte jag något intressant. Vadå undrar den nyfikne....

De undanstoppade alstren som aldrig blivit klara. De fina mönsterstickade vantarna som saknar tummar, korsstygnstavlan som blev lämnad åt sitt öde efter att något blev fel eller kanske kjolen som saknar dragkedja för att det blev så fult i kanterna.

Känns det igen?

Kunde tro det!

Tänk så många ambitioner som finns i dessa halvfärdiga hantverk och så mycket energi som lagts ner i varje projekt....till en början i alla fall.


Varsågod, här får ni ett exempel:

Jag gav mig med liv och lust in i broderandet av en födelsedagsduk med ett fantastiskt fint mönster med namn och födelseår på familjens medlemmar, fina blommor, svåra sömmar och allt möjligt som jag inte behärskade.... Vid närmare eftertanke startade detta -93 eller möjligtvis -94 och planen var att den skulle snabbt bli klar för användning vid familjen födelsedagsfirande....okej, nu har åren gått och alla tre kidsen är utflugna och duken ligger där med bara ca en femtedel avklarad....typiskt. Känns inte helt meningsfullt att ta tag i det nu, eller?


I lådorna fanns fem st vantar utan tummar....och inte tillräckligt mycket garn kvar för att slutföra det....undrar varför jag sparat detta ändå?


Nåja, jag får återgå till att sticka sockar. Hittade garnet som saknades och det var ju för väl....

Det är då nåt som jag duger till att slutföra...och de blir faktiskt rätt varma och fina också.


För övrigt har jag verkligen utmanat hjärnans kapacitet ikväll. Satt i publiken och lyssnade på mina kära vänner i Snowflake Singers och deras Glittrande JulShow. Det var jätteroligt att lyssna och det fungerade rätt bra, blev ju så klart trött och fick huvudvärk men körklang verkar ändå fungera bra nu. Jag blev så glad i hjärtat av att se och höra dem. 

Gästartisterna (stråk/blås/dragspel och kompgrupp) spelade balkaninspirerad musik och det var tyvärr svårare att höra på, fick ta fram öronproppar och försöka "fokusera bort" ljudet.


Om en vecka blir det nästa prövning i konsertform, Sångkrafts ljuvliga juliga konsert....


Jag tror ingen fattar hur mycket jag saknar och längtar efter att sjunga  

Må detta elände i mitt huvud läka ut snart..........



Mortuta




Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards