Alla inlägg den 16 december 2011

Av Lena - 16 december 2011 18:12

 

Nu är 2011 snart slut och jag tycker det är dags att blicka bakåt för att se vad året har innehållit, både bra och dåliga saker. Jag tror att återblickar är bra för att man ska kunna få distans till det sånt som hänt, minnas det roliga man varit med om och faktiskt både glädjas, sörja, sakna och längta på en "lagom" nivå.


Okej, jag tittar bakåt, minns några saker lite tydligare.....


2011 har varit ett resande år för mig.

England, Malta, Italien, Österrike och Frankrike...helt otroligt!


Året då vi i Kammarkören Sångkraft fick ta emot det vinnande priset i Graz, se den svenska fanan hissas och jubla tillsammans.

Året då vi cyklade som tokar mellan vingårdarna i Dijon och  bestämde oss för att Bordaux-viner ändå är godare.

Året då jag fick se då R på sex (6) dagar lärde sig åka slalom i Alperna...

alltså från noll.... 

Den utvecklingen skulle man få ha i allt nytt man företar sig.

 

Året då E och jag kunde gå i Notting Hill, äta cup cakes, prata och shoppa...lite...

Året då min man och jag träffade våra vänner på stora fester ...som Oscarsgalan hos oss....till fikastunder på nåns altan....Guld värda.


Året då jag hälsade på mina döttrar på Malta och insåg att de verkligen bor där.....på riktigt....inga turister......eller språkstudenter.....utan på riktigt.


Året då jag fått åka nypistat i solsken på snötäckta alper och pister....

Whooo så häftigt det är.  


Året då jag via skype lärt känna K som flyttade till Malta för min dotters skull.

Året då jag lärt känna fina J som fått min sons ögon att glittra.

 

Javisstja, året har ju innehållit en stor skopa sjukdoms-elände. Ett elände som jag är på väg upp ur nu. Inser att det är bra med en postitiv livsinställning då man blir sjuk....även om det inte alltid hjälper.....

Tack vare många goda vänner som på sina egna sätt stöttat mig har många, många saker blivit lättare. Alla Ni finns i mitt hjärta lite extra....Ann, Annelie, Karin, Åsa, Eva, Lena, Anna, Anna, Kristina, Gabrielle och många fler.....

Wao, vad många vänner jag har....snacka om lyckligt lottad.


2011 är ju givetvis också året som innehållit så många härliga stunder med de vuxna underbara barnen, de kära systarna och så förstås maken...givetvis!!!!


För att det inte ska bli fööör sötsliskig återblick måste jag då avsluta med....

2011 är året då jag...

 

...stått i kolsvart skog med pannlampa och på måfå visslat efter hundensom gett sig ut på egna roliga äventyr,

...städat i sängen då hundeländet lagt sig där efter ett "tjuvbad" i leriga diken,

...envist försökt Kenzo lära sig ligg-stannakvar-väntapåmig-jagainterådjuren,


Då är det väl bara att vänta in nästa år då......fast först är det jul ju....


Mortuta


Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards