Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Lena - 1 januari 2012 19:48

Årets första dag tycker jag har en anda av förväntan.

Förväntan på vad som kan hända och givetvis också vad man vill ska hända.






Nyårslöften är inte riktigt min grej....det blir ofta rätt de där vanliga löftena som godisstopp, slutaröka, motioneramera och liknande.

Nja..oftast är det då tvärstopp efter nån månad och så är man tillbaka i samma spår igen och så blir löftet till ett misslyckande istället. Nej, istället så vänder jag mina löften till.....








Saker jag vill ha gjort/upplevt under 2012! 

¤ Resor, jag vill verkligen resa detta år....också. Italien kanske? Vinter eller sommar? Det spelar faktiskt ingen roll.....

¤ Musicerande, givetvis vill jag ha sjungit massor innan årets slut. Tänk om man skulle få stå på scen tillsammans med nån cool artist? 

¤ Upplevelser, besökt nån intresant historisk plats i Sverige. Gillar verkligen att gå runt i slott och liknande.

¤ Egenvård, jag ska då banne mig kosta på mig minst ett massage/helkroppsbehandling med varma stenar, oljor eller nåt annat behagligt.


Det finns säkert fler saker....kommer inte på mer just nu bara.....

Vad ska ni andra göra under det kommande året?

  


Tillbaka till känslan på Nyårsdagen.....

Stillhet

Det är lugnt ute på gatorna, många tar det lugnt och vilar sig i form...beroende på hur nyärsaftonen varit. 

Sovmorgon

Så skönt att även hunden ville sova lite längre idag.

Snålblåstpromenad

Hur vi än gick blåste det motvind, tur att vi klätt på oss ordentligt. Men det blev ändå en lång uppfriskande tur. 

Snabblagadmiddag

Ännu en dag med rester från julhelgens delikatesser. Det blir dock mer och mer bisarra kombinationer. Dagens middag bestod av prinskorv, romröra,sillsorter, fårfiol och hårdbröd....ja, ja..det är ju mat i alla fall.


Jag ska nog avsluta nyårsdagen med en hårdkörning på löpbandet så att det blir nån ordning i kroppen igen.

Det är så skönt att bara gå/springa...stirra rakt in i verktygstavlan i garaget....ge järnet så att kroppen får jobba men hjärnan får gå på lågfart....


Men först.....

Slaget om Sverige....ännu en av alla frågetävlingar i teve.

Ska vi i soffan vinna över Lars Törnmans och Maria Wetterstrands lag? 


Mortuta








Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards