Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Lena - 29 januari 2012 18:45



Vi såg filmatiseringen av Dan Browns bok "Angels and Demons" igår.  Tom Hanks sprang....nej, rusade runt Rom som en galning i en rätt hopplös jakt mot tiden. Kardinaler och biskopar såg mer eller mindre ondsinta ut, folkmassorna väntade på den vita röken från Sixtinska Kapellets skorsten och rollfiguren Robert Langdon löste kryptiska tecken, gåtor på löpande band och den man först trodde var god visade sig vara ond.....allt i sann Brown-anda. 

Det var rätt kul att se, även om det är förutsägbart. Om man har läst nån av hans böcker vill säga.....


Det utspelar sig i Rom och det tror jag var den stora behållningen för mig. Hojtade till i förtjusning varje gång de susade in på nån Piazza, kyrka eller annan känd plats där jag också varit. 

Fånigt? Jajamen....men vad ska man roa sig med en vanlig lördag?


Fontana di Trevi fick vara en filmsekvens

   Pantheon förstås, där letade man efter en gravplats

      Jamen, givetvis också Peterskyrkan. Jag tycker de sprang runt där nåt så in i......Letade statyer, pratade med vakter i lustiga glassgubbeuniformer och mycket annat. Här var det, precis som i verkligheten ett myller av folk och män i långa svarta rockar gick nästan tretton på dussinet. Minnena av att stå där själv i väntan på påven dök upp....minns även den helt galna hettan och avsaknaden av huvudbonad. ( Aha, nu fattar jag varför påven och kardinalerna har såna där lustiga huvudbonader....solskydd)



 

Hur det slutade? Ingen aning, jag somnade och bokens slut har jag för länge sen glömt.


Vad mer? Sport på radio, sport på teve, sport i tidningar och själv springer jag på löpbandet.....


Mortuta


Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards