Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Lena - 1 februari 2012 13:25

  

Startade dagen med huvudvärkstyngd som en svart huva över både kropp och själ.

Skit! 

Vad gör man då?

Lägger sig ner och väntar....

....ett tag i alla fall.

Otåligheten i form av dagsljuset var en tuff motståndare till dysterkvistkänslan.

Såg på termometern, en 7-8 grader kallt...Snöfall....inte så mysigt väder alltså...

Mer vila....

 

Betraktade våra vissna tulpaner som fått leva ett par dar extra. 

 



  

Då...

Vädret vänder, solen tittar fram, snöfallet slutar, trycket över huvudet lättar och jag bara måste måste gå ut...


Sen följde en helt underbar skogs/havstur i gnistrande snö. Hunden och jag, vet inte vem som var mest lycklig....pulsade och sprang i snön.

         

Åh, vad det är vackert med vinter. Om det funnits en sten att sitta på så hade jag nog stannat där länge, länge och bara varit...



Lyssnade under promenaden på en intervju med Viveca Lärn, författaren, hon beskriver hur hon under sin barndom men också i vuxen ålder "tjuvlyssnat" på folk och sen kunnat använda det då hon skapat sina karaktärer (Hon lärde sig detta av sin skrivande far). Tror att hon inte är den enda författaren som använder sig av det tricket, det är förmodligen omöjligt att uppleva allt man vill skriva om för egen maskin så givetvis måste andra människor bidra...fast utan att veta om det. 

Hon berättar också om skillnaderna mellan att skriva för barn kontra vuxna. Hon beskriver hur hon känner sig 11 år, 8 år eller så beroende på hur gammal hennes huvudperson är. Jag tycker att hon har lyckats mycket bra med det, har läst så många av hennes barnböcker för barnen.

I intervjun pratas det också om hennes nya böcker " Öster om Heden" som är på gång. Jag blir väldigt intresserad och ska definitivt läsa dem då det är dags.


Till sist....


Van Morrison är veckans artist i P4Extra, klokt val!


Mortuta






Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards