Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Lena - 3 februari 2012 11:40



Tänk att ett riktigt kallväder kan vara så vackert, det gnistrar överallt av iskristaller och snön är lätt och flyktig. Tog bilden från insidan av altanens fönster där alla fönster är fyllda av iskristaller.


Efter en viss mental peppning gav vi oss ut på morgonpromenad, hunden och jag. Kanske måste tillägga att fyrbentingen definitivt inte behövde nån pepp, han är lika på som vanligt.


Nåja, på med alla kläder och ljudbok i öronen och iväg....


Helt underbart

Sagolikt vackert

Såå kallt om kinderna 


Hm, det kändes som om invånarna hade stängt, tagit ner skylten och låst dörrn....

vi mötte inte en enda människa på vår promenad. Jovisst, en hel del bilister förstås...men ingen fotgängare. Konstig känsla. 



Man kan förhålla sig på olika sätt till en sån här köldknäpp. Antingen så klagar man över att det är så inibängen kallt, jobbigt, bilen kanske inte startar, skorna är för tunna och att veden/elen/pelletsen eller annat tar slut för fort.

Givetvis beror det väl på hur mycket man är van, var man bor osv. Hör precis på radion om dödsoffer i östeuropa pga av kylan där det är snittgrader på -40....extremt alltså.


Men, man kan ju också se det från ett annat perspektiv.


Jag är så glad att

jag har de där tokvarma vinterskorna nu så att fötterna är nöjda,

solen lyser så vackert på mig och sprider hopp om vårvintern,

att man kan avfrosta frysen och bara hänga ut maten i påsar under tiden,

det är så jädrans skönt att komma in efter att ha varit ute.


Sådetså!



Nu tar solstickepojken och jag och gör en brasa i kakelugnen, dags för kaffe!





Mortuta 






Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards