Alla inlägg den 11 februari 2012

Av Lena - 11 februari 2012 13:20



Tänk, denna älgstötte jag på i en hotellfoajé....

Hm, undrar ur konstnären/installatören tänkte....


"Ahhh, jag tror jag gör en älg i naturlig storlek....av nät....med små plastmuggsgranar som absolut inte ska vara i rätt storlek.....kan bli vackert." 


Märkligt, men coolt på nåt vis. Får ju erkänna att det var kanske enda gången jag sett en älg på så nära håll utan att få panik och hjärtklappning.....men stor var den...

Det här kanske kan vara något som går att använda för att få människor att bli mindre rädda för stora,läskiga djur. Tänk...terapeuten leder in sin fobi-patient i ett rumfyllt med nätdjur....mm, en ny nisch för konstnären?


Det senaste dygnet har en melodislinga snurrat runt i mitt huvud. Behagligt tänker väl någon, det är väl bara att sjunga med tänker en annan.

Så enkelt är det inte. Jag vet nämligen inte vilken låt det är, vet inte texten, inte tempot och inte vem som gjort den på riktigt. Det enda jag har är fyra notrader pianokomp där man tagit bort alla eventuella anvisningar o ledtrådar.....Åh, vill veta!


Men släpp det.....vän av ordning försöker lösa mig ur tvångstankarna om melodin.


Kan inte...


Okej, det är så här. Våra vänner A&M kom igår med ett GeoCaching-problem som behövde lösas. För att få fram koordinater till ett cach måste melodigåtan knäckas. I ett tidigt stadie sa de båda att detta är en riktigt svår cach. Och det är det vill jag lova.


Vi spelade, sjöng, laddade hem appar för att kunna få hjälp, engagerade malteserna och deras släkt och vänner, ringde upp folk i dusch och bussar. Youtube-ade hit och dit.....utan resultat. Vid tvåtiden i natt var vi tvungna att, OBS för stunden; kasta in handduken. 


Då jag vaknade i förmiddags fanns truddelutten  där i mitt huvud i gott sällskap med sirapskänsla och huvudvärken. Schysst kombo, va?


Nu ska jag ut på långpromenad och kanske sjunga den för träden och fåglarna....


  

Avrundar med en annan typ av konst.  

Hittade en sån läcker bild från ett besök på en vingård i somras.

Man kan göra konst av tomflaskor också....




Ha de



Mortuta 


Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards