Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Lena - 19 februari 2012 13:31




Det senaste dygnet har jag, tillsammans med två goda vänner tillbringat på SPA. Vi åkte dit med inriktningen Långsamhet, Stilla Samtal och en behaglig Massagebehandling.

Precis så blev det också.


Jag lyckades göra i stort sett ingenting på en hel dag....ganska bra gjort. Hasade runt i tofflor och badrock, en tidning under armen och ett glas vatten i handen. Mitt massageval var Klassisk Afrikansk Massage och det var helt underbart. En skicklig massör knådade hårt som f-n, undvek inte de muskelknutar och ömmande punkter som fanns utan fick kroppen att bli mjuk. Från tårna till huvudet vandrade masssören och efter det fanns det ingen annan råd än att bara ligga ner och sova.

 






Vad fanns då mer att göra då kroppen och hjärnan vaknade till igen? Tja, bland annat saltvattensbad. Man flöt som en kork, lyssnade på stilla och vacker musik...

 

Utanför dörren ven snöstormen och utomhuspool och äventyrsbad lockade verkligen inte. Tur att man kunde välja att stanna i stillheten och tystnaden.

       



Även på detta ställe fann jag roliga/konstiga saker. Denna gång i det s.k Green Room där stolarna var udda. Vid första anblicken såg jag inte stolarnas fina form men sen såg jag...alla fina rumpor. 

   


Efter många timmar på denna oas förflyttade vi oss (givetvis efter lite sedvanligt piffande av befintligt och oföränderligt hår, kropp och utseende...)  och avslutade vi Stora Njutardagen med en middag på en yttepytteliten italieninspirerade restaurang. Ett fynd att besöka igen, en krog med max 20 stolar och kanske fem bord....men med enormt god mat. Man kan ju tro att vi efter middagen var redo för en krogrunda men icke det....


Vid tiotiden släckte vi alla tre lampan, totalt utmattade efter en hel dag av.....

i stort sett ingenting.Skönt



Hem i snö och blåst och spårig väg och många dårar efter vägen....


Trött och utvilad på samma gång. Tack A och G för ett dygn med många och långa goda samtal och många och långa goda stunder av tystnad.


Mortuta












Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards