Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

Både och

Av Lena - 2 mars 2012 11:48

                                                 



Tänk om man kunde vara på flera ställen samtidigt......bara för att försäkra sig om att man inte går miste om något.

Låter det egoistiskt? Nja, kanske det....men så känns det just nu.

Februari och mars är, i min ögon de bästa vintermånaderna. Åtminstone om man vill kombinera varm vintersol och bra snö utan att behöva frysa näsan av sig. Därför är det uppenbart att fjällen lockar och drar. Men inte i år!

Denna vinter gör vi precis raka motsatsen och reser söderut och jagar ikapp försommaren och värmen på Malta. Måste medge att det blir mitt första sportlov utan täckbyxor och varm choklad i termos. Känns lite konstigt faktiskt.


Vi skulle förmodligen inte komma på idén om de inte vore för att döttrarna är bosatta där och vill träffa sina "päron" nån gång. Nu står det väskor lite överallt och packlistorna är snart avprickade. Till och med lingon och hjortron är förpackade i täta paket och jag hoppas verkligen att det håller tätt.


Dagens väder här hemma är oerhört vackert, i alla fall från insidan sett.

Med positiva ögon kan det beskrivas så här....Solen skiner, det är 5-6 plusgrader och det rasar sådär trevligt från taken och snart kan man skönja asfalten på gatan.


Med realistens ögon (dvs jag som varit ute en sväng med hunden) beskrivs tillvaron på följande sätt....solen skiner..jajamen, det är fortfarande plusgrader som värmer gott men snöeländet som rasar från vårt tak drog med sig en fastskruvad stege och gjorde hål i takplåten (maken lagade tak till midnatt), gatorna är helt täckta av ojämn och hackig is ( som var slask igårkväll men frusit på rejält i natt) och det var med fara för livet som hunden och jag hasade fram.

Motvind var det också.....


Jaja, vilken tur att jag inte är så långsint.  

Redan då jag återigen stod hemma på bron tyckte jag att det var ett riktigt härligt väder...kan nog bli en sväng till om några timmar...men då MED broddar på skorna.



Måste ju ändå avsluta med en härlig vinterbild.....


ha det gott alla så hörs vi om ett tag

Mortuta

 




 
 
helga

helga

15 mars 2012 09:31

Vad ljuvligt att kunna åka till Malta så här års även om det är fint i Sverige också!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards