Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Mellan två ting

Av Lena - 14 mars 2012 22:22

Just nu befinner vi oss verkligen i en mellanperiod, en tid mellan två punkter som man vacklar mellan på bästa "vel-pannevis". En del av dessa punkter kan man välja sida på men en del är bara där och vi är tvungna att gilla läget, på nåt vis.


Mellan sport-  och påsklov. Om man jobbar i skolbranschen så är detta ett begrepp som symboliserar att massor av jobb ska utföras för att s.a.s hinnas med under terminen. Är man förälder till skolbarn vet man att det är perioden mellan två veckor där barna "ska roas" på nåt vis....Svårt att välja sida här....


Mellan vinterskor och vårsandaler. Alltså...mina fina vinterskor med ulligt foder och röda snören. De är alldeles för varma nu men kan ändå behövas på skogspromenaderna då det behövs då snön är mjuk och man sjunker ned. Men....jag vill verkligen ta fram vårskorna och känna marken under sulorna ( ja, jag vet att det låter underligt men det är en såndär känsla med tunnare sulor...)


Mellan sparkstöttingen och cykeln. Vår gata är lika halkig som den gamla isbanan kommunen spolade upp i vår lekpark....förr om åren. Varje morgon ser jag grannarna gå bredbenta och med armarna rakt ut, beredda på en vurpa och rädda för lårbensbrott....under dagen tinar det upp och blir mer is-sörja så att vi som finns hemma på dagarna kan klafsa runt där....för att lagom till kvällen återgå till bandybana igen. Sparken är kanske ett alternativ om man gillar att färdas bara på vår gata....för överallt annars är det SAND!! Åh, så skönt då allt är borta och cykeln är färdmedlet...Det finns såklart åretruntdårar på hoj...jo,jo...en och annan syns riskera livet...men, jag väntar hellre några veckor.




Mellan dunjackan och lilla vårkappan. Här gissar jag att vi är många som snabbt vill ta på den lite lättare vårutrustningen några veckor för tidigt, fryser en hel del men vägrar erkänna det...Känns det igen? Affärerna lockar just nu med så fina färger och modeller så dunjackan....nja, bara i nödfall.


Finns det fler "mellan-fenomen" tro? Skriv gärna en kommentar om vad du står mellan just nu.


För övrigt så har jag hittat fler härliga statyer.

       


Besökte en stor inredningsbutik utanför Valetta och...där stod de.

Alla de röda, lätt groteska figurerna och bara väntade på mig. Tyvärr lite för stora och klumpiga för att stoppa i resväskan hem....men jag stod länge och fingrade på den mindre av figurerna som föreställer en man med utsträckta armar...attans att den skulle vara både tung som attan, ha minst en meter mellan fingerspetsarna och vara alldeles för dyr....




Får väl börja med papier mache eller trolldeg och knåpa ihop nåt själv kanske.....



Mortuta










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards