Alla inlägg den 31 mars 2012

Av Lena - 31 mars 2012 08:57


Somliga dagar ser jag nog ut såhär, med ögon som korsstygnskryss och lite lätt osymmetrisk. Åtminstone då man legat vaken lite för länge....


Gäsp, gäsp.....


Nåja, det är bara att rycka upp sig och ta tag i livet även denna lördag.

Idag vill jag ropa Hurra till både personer och företeelser.

Sånt som känns lite viktigt just nu.


Killian. Stort grattis på födelsedagen...eller kanske man ska säga Congrates?


Erik. Gjorde en hjälteinsats igår eftermiddag då han dånade iväg många, många mil till Blåvikssjön i Västerbottens inland på kvällskvisten för att hjälpa en nödställd familj som blivit telefonlösa pga av felavkapade telestolpar. 


Fotboll. Då allsvenskan börjar vet man att våren verkligen är på gång. Även om ishockeysäsongen inte är avslutad och andra inomhussporter fortfarande harvar på med kval och final. Sen kan jag ju inte låta bli att hålla en extra tumme för AIK där systersonen spelar.


Utomhuspåskris. Tack och lov har det blivit en sed även här hos oss. Här och var ser man buskar prydda med fjädrar i glada färger som är så oändligt mycket bättre än ett ris inne på nån bänk som förorsakar rinnande ögon och täppta andningsvägar.


¤¤¤¤¤¤¤¤


       


Idag vill jag sitta i en snödriva med en kopp kaffe och lapa sol. Sitta där och njuta.


¤¤¤¤¤¤¤¤¤   



Den stora händelsen idag är ju Earth Hour. Att visa sin oro över energislöseriet genom att släcka ner all ström under 60 minuter ikväll. Det ska i alla fall jag göra!

Då man som jag är en typisk "mystända-ljus-istället-för-lampa"-person känns det inte som nån uppoffring ikväll. Trixet är bara att vi ikväll kanske vi befinner oss på en trevlig restaurang....undrar hur de gör. Fixar myspys med stearinljus eller??

Jag rapporterar till er hur det blev.


   



.

Avslutar med en sommarlängtansbild från Linneas balkong

med utsikt över Balutta Bay.





Mortuta.





Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards