Direktlänk till inlägg 5 april 2012

Skär(?)Torsdag

Av Lena - 5 april 2012 13:36

Okej, det är väl bara att medge.

Jag är dåligt påläst vad gäller påskveckans alla dagar och dess religiösa betydelse och historia. Kanske var jag bort just då, sjuk eller så under det momentet i skolan. Nja..det skulle då innebära att jag var borta nån längre period varje år....och det verkar som ett dåligt svepskäl.


Så askonsdag? skärtorsdag? heter så för att...??


Är väl bara att erkänna mitt minimala intresse av ämnet. Jag är  100 % intresserad av påsken enbart för att den ger mig fler lediga dagar än en vanlig helg. Sådetså!!


Men Skärtorsdag är ju i alla fall ett rätt gulligt namn. hi, hi..

 

Lokalradion frågar efter, tidningar vill ha, nyhetsprogrammen skojar till det och visar...Vad? Jo, alla dessa påskris och hönor och påskkärringar och ägg och sånt som vi umgås intensivt med under denna helg. 

Varje bloggare med självaktning visar också sin kavalkad på ämnet. 

Jag ville inte vara sämre än nån annan, panikfotade riset och hönan ute på altanen och kan nu känna mig som en i gänget. 

     




Så, vad mer att filosofera över denna dag?


Rehab:andet, alltså det s.k återtåget till arbetsliv och sånt fortsätter med samma danssteg som vanligt, 2 fram-1 bak-några tvärstopp-2 fram-1 bak etc. Trodde nånstans (kanske de som känner mig väl ler lite nu....är jag optimist i överkant jämt eller?) att det skulle fortare, har på grund av det hängt med huvet och sinnet rejält ett tag nu för att "kvicksandstrampet" tar på krafterna. 

Men, idag känns det bättre, ett bra samtal i morse hjälpte mig till att se längre fram och att allt inte behöver fungera nu. Tack för orden! 


Imorgon tar vi nya tag vad gäller promenad,ryggsäck, fika och eld....och den här gången MED tändstickor...



 



Kunde inte låta bli att greja med en av bilderna......ser ut som påskris i akvarium, kanske nåt att ha som variation??


Skön och vilsam påsk på er alla....


Mortuta

 
 
Mita

Mita

6 april 2012 11:48

Halloj, kul att du gjorde ett avtryck hos mig.Tänk ibland dyker man på bloggar bara så där,roligt..
Långfredag är det och skitväder,snön stod på tvären förut men tack och lov så har det slutat,ja delvis i alla fall...
Det får bli en innedag,förutom hundprommisar då förstås. Fast Peppe skulle nog helst få ligga på mattes säng och mysa hela dagen när det är sånt här väder..*L*...
Ha en riktigt fin Påskhelg där uppe i norr,
Kramiz♥

http://mitasguldkorn.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards