Alla inlägg den 12 april 2012

Av Lena - 12 april 2012 13:08

 


När regn och dimma ligger tät är det lätt att hamna i kurasoffan-läge och mest bli lite förbannad över vädret. Sånt som man absolut inte kan göra nåt åt. 


Idag bestämde jag mig för att vända energin åt något annat. 


Jag gissar att vi alla har några skåp med prylar, saker som vi lagt in i hopp om att det ska plockas fram och användas eller kanske prylar som egentligen borde slängts för länge sen.


Sagt och gjort.....


I skåpen och lådorna dolde sig mindre vackra klädesplagg, små konstverk, halvfärdiga broderier och en mängd tyger, stuvbitar och sömnadsprojekt på gång.

Herregud vad mycket jag tänkt och påbörjat....men inte slutfört.


I en paus i mitt skåprensande fastnade jag vid Projekt Runway, den där designtävlingen på TV3 ni vet. Programmet där de gör mer eller mindre extrema klädesplagg, rödamattan-design men också en hel del som en vanlig kan tänkas bära.


Blev lite inspirerad faktiskt.....


Nog tusan ska jag få ihop nåt av mina "skatter" i skåpet. En liten svängig sommarkjol eller några fina kuddar till utemöblerna kanske? Utmanar mig själv litegrann med detta projekt. Men bör nog också rensa ut en del av skräpet som också fanns där. Alltså, det var ju inte skräp då jag la in det, eller? 


Hur resonerar ni andra....är det fynd som bara måste vila i lådorna eller kanske skräp redan från början. Har man bara svårt att dumpa det som inte blir färdiggjort?


Slutsatsen av denna regnigadags-syssla blev att en syplats också måste beredas. Golvytan finns, symaskinen står i en annan garderob och dammar....bara att sätta igång då. Jag håller er underrättade om utvecklingen.


Vad har ni andra i era gömmor?

Kanske det är så att ni gör klart saker lite snabbare än vad jag gör. 

Vad gör ni då en regnig dag?


Mortuta



Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards