Alla inlägg den 17 april 2012

Av Lena - 17 april 2012 10:58

 

Efter en oerhört segstartad morgon, som kom (inte helt oväntat) efter en oerhört sömn-upphackad natt stegade vi iväg.....hunden och jag. 

Med en kraftig vind som slet i både päls och jacka kom vi ut på den vanliga förmiddags-power walk-svängen. Kenzo såg glatt överraskad ut då jag vek av till skogen direkt istället för att nöta landsvägen.

Det var skönt at gå i skogen först så att han fick rusa av sig litegrann för att kunna börja uppföra sig och gå som folk efter gatorna.


Allt väl så långt.


Vi tog därefter en lång tur runt hela samhället och det var verkligen skönt att gå på asfalt som är hyfsat torr och nästan inga pölar och snöhögar att klafsa i....men se, det finns annat att få under sulorna.


Hundskit!!!!!


Jag blir så j-la less på alla de som inte tar rätt på spillningen efter sina hundar, hur svårt kan det vara? Skaffar man en hund för dyra slantar har man väl råd att köpa hundbajspåsar också...eller? De gånger jag inte haft med mig påse på hundtur har jag hämtat en påse hemma och skamset gått tillbaka för att plocka bort.

Allt eftersom de stora drivorna tinar bort lösgör sig dessa korvar, blöta och geggiga. Urrk..

 

I en del städer som jag besökt, med hunden har de haft s.k påshållare vid varje hundsoptunna så att man kan förse sig med en ny då man s.a.s levererat en påse. Smart, tycker jag. Märks förmodligen positivt på trottoarer och gångbanor. 

Tror jag ska författa ett medborgarförslag och skicka till nån....i kommunen förstås...

..eller så skriver jag sura anonyma insändare på lokaltidningens hemsida....näe..inte min stil riktigt...kanske sätter jag upp anslag efter cykelbanorna

"Ta Upp Skiten!", " BajsFria Gator Tack"....eller....vi får se.


Börjar nog med att noga spola av mina skosulor, duscha av hunden lite lera och kvistar och göra lite lunch. Förhoppningsvis är jag mindre ilsken då och kan sätta igång med nåt trevligt projekt. 


Baka?

Sy?

Öva några sångstycken?

Laga god mat?

Läsa?

Sova?

Slappa vid teven?


Vi får väl se, ha det gott där ute.


Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards