Direktlänk till inlägg 21 april 2012

En dag att minnas?

Av Lena - 21 april 2012 09:25

Den del av befolkningen som är intresserad av innebandy laddar nog lite extra idag...och om man dessutom har sitt hjärta i nåt av Umeås två finallag...ja, då är detta kanske en dag som förhoppningsvis blir minnesvärd. Positivt alltså!

  

Det är alltså SM-finaldags idag. Från klockan 14:00 och framåt göre sig ingen besvär med att störa oss som ska heja fram IKSU och IBK Dalen till guld. 

Vet ju inte säkert om mitt sitta i soffan o vråla-stöd gör nån större skillnad...men kul blir det i alla fall.




För övrigt så fortsätter snöblötvädret och det är inte nån hit att vara ute. Om man nu inte är rätt klädd förstås...och det är man ju inte alltid. Gissar på att stugsittandet inte kommer att fungera hela dagen, bruna hunden nöjer sig knappast med morgonturen och vill nog ut på en längre sväng vad det lider.

Det är bara att bita ihop!



Kommer att tänka på Ceasar Milan, ni vet den amerikanske hundtränaren. Han brukar ju tipsa på löpband för hundar som har mycket energi och får för lite motion. Kanske man ska prova att ställa Kenzan på bandet i eftermiddag om blötvädret fortsätter? Nja....tvivlar på att vår hundkamrat går med på det....


Fredagskvällen blev en mysig kortspels- och oståvinkväll med våra vänner A och G.       

Lyckades ta dessa bilder innan "gamarna" kastade sig över läckerheterna. Färska jordgubbar i april kändes lite märkligt men gott, dock enades vi om att snabbodlade sådana inte alls står sig smakmässigt jämfört med de söta rackarna från landet en solig morgon i juli.



Kortspelet då? Jodå, man ömsom vann och förlorade. Tur att det är bara på skoj och inga insatser mer än glada skratt och roliga kommentarer. Vem som blev vinnare i slutet? Ja, inte var det då jag....


Under smaskandet av godsaker kom jag ihåg ett annat läckert ostbord som vi blivit serverade.

 Ett fantastiskt matminne från en fransk liten bykrog där madame serverade en ostbricka som mellanrätt. Där fanns att välja, vill jag lova....

 


  Gårdagens vinutbud var kanske inte av den här digniteten...och tur är väl det. Tänk att välja rätt bland dessa buteljer....





Om jag nån gång har en vinkällare så ska det se så här tjusigt ut, jag lovar!


Mitt syprojekt går sakta framåt. Bord är fixat, tygbitarna från mina gömmor är framplockade och prydligt vikta på hyllan, trådrullar och knappar sorterade, symaskinen dammtorkad och klar. Så.....klara, färdiga, sy?....snart   



Mortuta








 
 
trollmor

trollmor

22 april 2012 08:48

Jag är ganska antisport. Övriga familjen älskar sport. Har inte riktigt det tålamodet att sitta framför tvn och se en hockymatch.
Kram

http://trollmor.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards