Alla inlägg den 26 april 2012

Av Lena - 26 april 2012 20:51

 


Idag ska det firas!

Unge herr Elias fyller 12 år idag och vi kom med present och hurrarop. Tänk så skönt att få göra något skoj av en regnig och dimmig torsdag i april.


Grabben förärades med diverse grejer som passar en "nästan-tonårig-kille", dvs tevespel och pengar och datagrejer och lite snyggt till sitt nya rum. Han såg nöjd ut vilket gjorde att vi andra också var det.


Det blev tårtkalas. Såklart!

     


En skogsbärsmaksatt "prins"-tårta. Riktigt gott, må jag säga även om jag inte är någon större tårtätare....grädden slank ändå ner på nåt underligt vis.


Vad kan man mer glädjas åt denna dag?

Tja, ÄNTLIGEN får systersonen PK spela. Alltså, han spelar fotboll i AIK, har suttit på bänken de matcher som hittills varit denna vår och nu ikväll blev det slutligen nån ordning igen på torpet igen. Heja PK och AIK!!


Mitt syprojekt är i mål. Alltså det första....kuddarna.

 

Det livar upp litegrann. Hm, undrar vad jag ska piffa till altanen mer med?





Hoppas att det ska bli mer sömnadsproduktion längre fram. Kanske nåt av det lilla sladdriga tyget...kjol? linne? vem vet!




Lyssnade/läste på nätet idag om Oslobornas stora manifestation. Det var ca 40 000!!! personer som gick genom staden sjungande den sång som Anders Behring-Breivik ansåg vara en indoktrinerande farlig sång...om man beskriver det snällt...

Det är en vacker visa (för övrigt en Pete Seegerlåt egentligen....han Seeger, numera 80-90 år skickade hälsning till Norge och deras kände trubadur som skrivit norska texten) om att vi alla är människor, hör ihop och ska hjälpa varandra.

Jag tror den heter Regnbågssången.

Manifestationen gick ut på att norrmännen skulle "ta tillbaka" sången från Breivik och hans gelikar. Vackert var det. De gick förbi huset där rättegången hålls, sjöng sången och lämnade rosor i stora högar utanför. Starkt! Viktigt! 

Jag blev tårögd av att läsa/höra om det...



Avslutar med en nöjd kille....

 

Grattis grabben!




Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards