Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Vänner på vift

Av Lena - 28 april 2012 17:59

  

 

Denna lördag har min goda vän E och jag spenderat tid på Antik och Trädgårdsmässa. Stans mässcentrum inbjöd till kolla på pelargoner och trädgårdspynt-stund i kombo med utställningar, föreläsningar och annat skoj.

En trevlig sysselsättning en ledig dag. Det var nu gubevars inte bara vi två som kommit på denna briljanta idén, fick stå i kö säkert 20 minuter för att komma innanför dörrarna....men det gjorde inte så mycket.

Vi fick oss en extra pratstund.


Ja, man kan nästan ju faktiskt tro att det var kön till nån megastjärnas konsert...och så var det bara en lång slingrande rad av vår-och blomsugna umebor.


Vad bjöds man då att titta på? En härligt nostalgisk interiörutställning med fästet i 50-60tal. Oj, oj vad många saker vi kände igen. Många fniss och ingenkännande leenden kunde höras bland betraktarna. Somligt är sånt som fortfarande känns lite unket...till exempel sånt där sängskydd i brun väv...minns det än från mitt barndoms rum. Men rätt mycket har s.a.s rundat konen och blivit modernt och fränt igen.

       

Roliga lampor, fladdermusfåtölj och en och annan stringhylla.   



Vi hamnade också framför montern med crashlackstövlar och annat från 60talet som, åtminstone jag aldrig fick men såg men längtansfulla blickar på. Nu så här med backspegelns kranka blick kan jag ju se att det nog inte var några stövlar att tråna efter. Men oj vad avundsjuka jag var på min syster som hade ett par.......


Blommorna då? Jodå, närapå en överdos av pelargoner, penseér, tomatplantor och annat somrigt är väl en sammanfattning. Det fanns så många fina sorter och jag kan inte riktigt bestämma mig för vilka skönheter som ska pryda vår uteplats i år. Det är ju för tidigt att handla dessa än, så jag slapp ta nåt beslut.


Man kunde titta på en sektion med olika sätt att inreda en balkong. Det fanns en hel del bra tips och jag ska nog kunna sno ihop nåt här hemma vad det lider.

                 


Tyvärr tog hjärnan lite stryk av detta och jag blev väldigt trött av allt, stadiet av det går inte att ta beslut och jag vill helst blunda infann sig....Vilket tur då att goda vännen E tog ett stadigt tag i rodret och bestämde för oss bägge två att fika på stan var det bästa.

Så sant.

Fika och trevligt samtal fick avsluta vår lördagsdate.

 

Måste bara avsluta med en så fin bild på två hundar som vi såg.

Väntande satt de där och spanade ut över gågatan. Många förbipasserande log en extra gång efter att ha kikat på dessa två polare.

 


Må så gott alla


Mortuta

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards