Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Lena - 21 maj 2012 20:59

I alla hörn av stan formligen bubblade det av kreativitet och det lockade fram människor av allehanda slag. Jag tror inte jag tidigare sett så många lustiga klädslar, sminkningar och stilar under en och samma lördag.

 

Efter att ha studerat programmet rätt så ingående begav vi oss ut på kulturella äventyr. Inledde med balettföreställning men det blev liiite för stillsamt, mörkret och syrebristen i lokalen gjorde att vi var nära att tappa stinget rejält. Helt resolut fick vi smyga ut ur den konsertlokalen mot nya djärva mål.  


                                                 

       

 Tittade på kattuställning och små bonzaiträd.













      

Begrundrade en konstnärs djurfascination 












   

Stod stumma inför "tysta män i långa rockar och träsvärd"...eller vad det kan heta, jag minns inte riktigt. 

     

På gågatan trängdes stora scener med gatuband, graffitti m.m och folkmyllret var rejält...kanske lite för häftigt för min smak men de allra flesta verkade glada och nöjda. Vädret var lite "halvkallt" så vi avundades inte alla tusentals som stod på torget hela kvällen och hörde på den ena rockgruppen efter den andra.







       

   

En av höjdpunkterna ( kanske rent av det allra bästa...)  var att besöka stans nya Bildmuseum som dagen till ära invigdes med pompa och ståt. Ett fantastiskt vackert hus i sex våningar med det där underbara ljuset, den ljuvliga utsikten över älven och så dagen till ära fylld med tre stora examensutställningar. 






      Sideshow Stringband   

Vi avslutade kvällen med bluegrass på ett kafé.....och i ett nafs förstod jag meningen med banjo och mandolin i symbios. Oj, oj så bra det lät....Lite smått sorgliga låtar med deppiga texter, snygg stämsång och ståbas. Att de sen hade en cool look, hela bandet, gjorde ju inget.


Vi vandrade glada och nöjda till bussen och kunde konstatera att Kulturnatta blev en lyckad tillställning.


Vad mera denna dag....


Tja...slutar aldrig förvånas över kvällstidningarnas val av löpsedlar.  I min värld

ska löpsedeln spegla det viktigaste och mest aktuella som tidningen presenterar den dagen.  

Phff....blir då lite tveksam då löpet idag var....

Därför har Fredrik och Filippa kvar sina vigselringar

Jojo....få se nu, viktigt? aktuellt? allmänintresse?


Ni kan ju svara på det själv.....

  

Ett riktigt bra musiktips för er som gillar accapella-sång kan jag leverera. Hörde ett gäng, sex stycken, unga killar i ålderna runt 16-18 år.

Bygdeå Boys

Läckert namn, mycket mycket musikaliska unga killar som sjunger i lite Vocal Six, Vibafemba-stil och de har verkligen framtiden för sig. Oj, oj så bra.

Så, den som får möjligheten att höra dem....ta chansen.


¤¤¤¤¤¤¤¤¤


För övrigt går jag i morgon in i en ny fas...25% arbete. Jodå!! Så är det!


Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards