Direktlänk till inlägg 2 juni 2012

Bonus

Av Lena - 2 juni 2012 07:56


 


Om jag läst i tidningar och sett på teve att det ska vara skitväder startar suckarnas kör i tanken. Suckar över allt jag inte kan, hinner eller vill göra utomhus i regn och kyla. Sant!

Men då det då inte blir sådär himla trist väder.....ja, då har jag på nåt vis vunnit extratid och får mer energi än vanligt för att fixa och dona ute. 

Så blev det igår.


Nätupplagan av lokaltidningen visade på morgonen bilder på 15 cm nysnö i fjälltrakterna. Alltså 1 juni! Kul....not! 

Nån timme senare, tre grader och med handskar och jacka på begav jag mig till jobbet, beredd på en kylslagen dag.

Nejdå....umgänget med tonåringarna var fantastiskt denna förmiddag, vi diskuterade stora och små värden i livet och jag blev än en gång medveten om hur kloka och stora tankar de kan ha....


Promenaden hem gav sol och värme och svettig kropp eftersom den där jackan inte alls behövdes. Det var bara att sno på sig träningskläderna och ge sig ut. Massor av energi till både hunden och mig.....och det räckte till trädgårdslandet också. Sånt som hade tappats bort om kylan kommit för att stanna.

Bonus alltså!


   





Avslutade dagen med kak/mousse/efterrättsfixande inför dagens stora begivenhet. Till vårt matbord har jag bjudit in ett gäng, för mig mycket betydelsefulla kvinnor.Såna som stöttat och hjälpt mig under året som gått. Än en gång förstår och värdesätter jag lyckan och förmögenheten med vänner och att det inte alltid behövs de där stora gesterna utan räcker med ett samtal, ett sms eller en kopp socker....


Hoppas innerligt att de alla, även de fem som inte kan komma ikväll förstår hur viktiga de är för mig och att jag vill vara samma vän och stöd tillbaka.


Nåja, god mat och en massa surr blir det säkert....Hoppas på en härlig kväll 



   Mortuta  









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards