Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Lena - 7 augusti 2012 09:27

 


Sol

Hav

Värme

Lite lagom vind

Filt

Lunchmat

Sällskap

Korsord

Tystnad 

 

Där har vi ingredienserna till en bra sommardag. Blanda alla dessa i en stillsam röra och avnjut det långsamt. Härligt.

 

     

 

Vilken tur att det faktiskt går att göra såna spontanturer i OS-tider, trots att familjen består av sportnördar i mängd...ja, i stort sett är det väl bara hunden som fullkomligt skiter i det...

 

   

 

Ett bra avbrott alltså....

 

¤¤¤¤¤¤¤¤

Under sommaren har man i tidningar och andra media gång på gång kunnat läsa om beskjutningar, mordförsök och knivdåd men tyvärr också händelser som resulterat i dödsfall. Utan att ha mer och tyngre belägg än en känsla tycker jag att dessa typer av våldsbrott verkar öka under sommaren. Varför då?

 

Är folk mer ute och pucklar på varandra, blir ovänner mer, drar upp mer oförätter etc. under sommarmånaderna? Eftersom jag inte vet om de brott som begåtts i alkoholpåverkade tillstånd så är det svårt att tvärsäkert dra den parallellen....men det är lätt att tro det i alla fall.

Hat, svartsjuka, gammalt groll och annat vansinne ser ut att bli mer lättåtkomligt i fylledimman.

 

Sorgligt är det i alla fall.....

 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

   

Idag ska jag sitta i skuggan av äppelträdet, fika och prata länge med en god vän.

 

Phff.....trodde jag.....tittar ut, det spöregnar....

 

Nåja, det gör inget. Vi sitter väl under tak då, sådetså!

 

Mortuta

 

 


Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards