Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

Privat bevakning

Av Lena - 11 augusti 2012 10:07

 


Det är inte så dumt att ha en privat vakt på gården. Ni vet en sån som har koll på alla som går i närheten, registrerar mentalt om det är konstiga ljud, främmande föremål i antågande....

 

Vår fyrbenta vakt har denna morgon lagt sig på gräsmattan för sin dagliga bevakningsstund.

 Han placerar sig strategiskt mellan grannens och vårt hus, spanar mot vägen - lekparken - grannens altan - vår uteplats....

    Måste nu dock förstöra illusionen om att han vaktar sitt husfolk från angrepp...för sämre vakthund får man nog leta efter, denna irländska setter blir bara toksuperlycklig om det kommer nån och han viftar nästan svansen av sig vid nya bekantskaper. Ingår visst i rasbeskrivningen...eller är det bara Kenzo som är så? Inte vet jag....

 

Nej, han ligger där i hopp om att grannens hund ska komma ut och det ska bli en möjlighet till en lek och springstund. Precis som ett barn som väntar på sin lek-kompis...

(synd bara att grannhunden är på sommarnöje just nu....)

  Dalton, lekkamraten!

 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Lördagsmorgonen känns lugn och bra, det är fortfarande en sommarledighetskänsla som råder. En stilla frukost på altanen, andrakoppen kaffe vid OS-sammandraget, ältar lite handbollsfinesser efter gårdagens rafflande semifinal och några lösryckta ideér för dagen.

 

Vi börjar dock med att se på lite OS.....sådetså!

Idag är det dags för knäppaste grenen ever...Gång.

Vem kom på det....från början alltså? Nån som ville variera sitt joggande eller kanske som tänkte:

"Hm, få se nu....hur kan man slita på höfter och knän på det mest jobbiga sättet?

Jo, genom att gåspringa!! Det gör vi till en sport minsann! "

Men ack så fel man kan ha...

Enligt expertkommentatorn i OS-studion är detta gångande en naturlig rörelse för kroppen och att det inte alls sliter, om man utgår från att gå vanligt och öka farten så blir det sådär. Förslitningsskadorna är inte värre än nån annan idrott, till och med mindre än hos löpare....otippat, eller hur?


 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Återgången till arbetslivet går helt okej, sitter numera vid ett skrivbord och gör en sak åt gången...funderar och filurar på saker, skriver lite och letar efter information. Sorterar och systematiserar. Jo, precis sådär är det. Passar nog mig väldigt, väldigt bra.....

Det är absolut lagom för hjärnan ( och resten av mig...) att jobba förmiddagar, behöver använda eftermiddagarna till vila och motion för att fixa tillvaron. Men kul är det att vara i nån form av "samhällsnytta" och att vara en av alla i kollegiegruppen.

 

Avslutade veckan med After Work med arbetskompisarna igår, det var så kul att surra en massa - uppdatera varandra om sommarens händelser - spåna lite om hösten och det samtidigt som en god middag serverades.

Det är bra att limma ihop lite sådär i jobbstarten, behövs då det blir tuffare tag längre fram i höst. Skoljobb är ju som bekant inte a walk in the park varje dag...

 

Må så gott idag alla, 

ses imorrn.....då det är OS-final i handboll,    .

 

Mortuta

 

ps, kom på att det vore kul med nån liten kommentar här på bloggen från er som läser, jag vet ju att ni är en sådär 30-35 som stadigt följer. Det är så kul att skriva  då det verkligen finns de som läser.ds

 

 

 

 
 
Ingen bild

Anna

11 augusti 2012 11:59

Snart kommer Zero och vaktar med honom. Hon är minst lika nyfiken som en zetter. Vilka arb-tider har du numera? Lärarläsår eller hederlig 40-timmars-tjänst?

Lena

11 augusti 2012 15:17

Vi, dvs hund och husfolk, ser sååå fram emot då katten Zero flyttar in..hm, kanske människorna lite mer än hunden..

 
Ingen bild

grann-anna

11 augusti 2012 14:37

Hej Kenzo...nu är jag hemma igen :) Är tyvärr lite stel i lederna efter att ha simmat i Bygdeträsket och gjort ett avgrundshopp på ca 3 meter från Gammelsbyberget , Ånäset. Matte blev lite rädd när jag hopp/kanade ned för berget och trodde nog att jag skulle bryta av mig ett ben eller två men...Jag klarade det !! Tror du skulle ha gillat det stället, det var fina lukt- och kiss-ställen där. Tacka din matte för den fina bilden på mig / hälsningar gamm-Dalle.

Lena

11 augusti 2012 15:16

Vov!

 
Ingen bild

Carin

11 augusti 2012 15:50

Hej Lena! Ja om ni ser fram emot att ta över Zero så kommer vi att sakna henne. Hon är så mysig. Jag läser med förtjusning dina inlägg på bloggen och Du, blåbärspajen blev jättegod.

Lena

11 augusti 2012 16:02

Tack Carin. Vi får väl ha delad vårdnad om lill-kissen.....

 
helga

helga

12 augusti 2012 16:01

Jag läser ju men det visste du ju redan...

Vad fin er hund är. Jag kan tänka mig att han gärna leker med grannens vovve.

Min man är också lärare och det ÄR ett tufft jobb. Jag beundrar er :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Lena

12 augusti 2012 19:24

Ja du Helga...du är en av mina trogna läsare, så kul :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards